FF:JAP341 Obchodní japonština I - Informace o předmětu
JAP341 Obchodní japonština I
Filozofická fakultapodzim 2015
- Rozsah
- 0/2. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Bc. Jana Pospíchalová (přednášející)
- Garance
- doc. PhDr. Luboš Bělka, CSc.
Seminář japonských studií – Centrum asijských studií – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Zuzana Kubovčáková, M.A., Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Seminář japonských studií – Centrum asijských studií – Filozofická fakulta - Rozvrh
- každý sudý pátek 9:10–12:25 zrusena M25
- Předpoklady
- JAP215a Japonský jazyk IV. - výklad && JAP215b Japonský jazyk IV. - cvičení
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Japanistika (program FF, B-FI) (2)
- Japanistika (program FF, B-HS)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit studenty s japonštinou užívanou ve firemním prostředí a se základy každodenní komunikace v japonské firmě. Předmět se zaměřuje na terminologii vztahující se k chodu japonské firmy a též na rozvíjení komunikačních dovedností, které jsou důležité pro práci v japonské firmě. Studenti se v průběhu předmětu teoreticky seznamují s fungováním japonských firem a též s nezbytnou etikou, která je základem obchodních vztahů. Předmět je koncipován jako jazykový a zároveň jako sociolingvistický.
Výuka kurzu bude probíhat blokově. - Osnova
- 1. Úvod do hodiny, základní slovní zásoba a fráze I.
- Představení se, pozdrav, úklony, výměna vizitek, organizační struktura, pozdravy
- 2. Základní slovní zásoba a fráze III.
- Telefonování, výrazy a fráze používané ve firmě, výrazy používané vůči zákazníkům, výměna vizitek, etika (nevhodné chování), fráze
- 3. Návštěva obchodního partnera ve firmě
- Přijímání návštěvy, reakce na dotazy, telefonování, přijímání telefonního hovoru, vyřízení a zapsání vzkazu
- 4. Telefonování
- Volání ven z firmy, zanechání vzkazu, domluvení schůzky, příkazy, jak se vyhnout nedorozumění, určení priorit
- 5. Reportování
- Průběžné reportování práce, řešení nedostatku času pro dokončení práce, technika reportování
- 6. Vztahy na pracovišti S kolegy po práci
- Večírek s obchodním partnerem
- Literatura
- Yoneda, R.; Fujii, K.; Shigeno, M. et al. Shodan no tame nihongo (We Mean Business: Japanese for Business People). Tokyo: 3A Corporation, 1996.
- Doi, M.; Kabasawa, Y.; Murayama, K. et al. Talking Business in Japanese. Tokyo, 1997.
- Horiuchi M.; Ashitaka Ch. Nihon de bijinesu: Nihongo hyougen to bijinesu mana.Tokyo: Senmonkyouiku shuppan, 2005.
- JETRO Business Japanese: KACHO - Managers in Corporate Japan. Tokyo, 1997.
- JETRO Business Japanese: KACHO - Managers in Corporate Japan. Tokyo: WEIS, 1997.
- GOLDMAN, A. Doing Business with the Japanese: A Guide to Successful Communication, Management, and Diplomacy. Albany: State University of New York Press, 1994.
- Segawa Y.; Kamiya S.; Kitamura S.: Hito wo ugokasu!Jissen bijinesu Nihongokaiwa. Tokyo: 3A Corporation, 2008.
- Yoneda, R.; Fujii, K.; Shigeno, M. et al. Bijinesu no tame nihongo (Getting Down to Business: Japanese for Business People). Tokyo, 1998.
- Yana, A.; Ooki, R.; Komatsu, Y.: Nihongo E-mail no kakikata. Tokyo: Japan Times, 2005.
- Výukové metody
- čtení textů, poslech CD, dialogy, role-play
- Metody hodnocení
- Domácí příprava, práce v hodinách, písemný test
Požadavky na splnění předmětu:
Docházka (povolené max. 3 absence)
Odevzdání všech zadaných domácích úkolů
Úspěšné absolvování závěrečného testu - Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (podzim 2015, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2015/JAP341