PSB_192 Neurorehabilitace v praxi

Filozofická fakulta
podzim 2015
Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Bc. Lenka Halouzková, Ph.D. (cvičící)
Garance
PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D.
Psychologický ústav – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Psychologický ústav – Filozofická fakulta
Předpoklady
PSA_0SZ Souborná zkouška &&SOUHLAS
Krátké písemné zdůvodnění zájmu o tento předmět (max. 1000 znaků) Účast na setkání před koncem zápisu předmětů (před 14.9., konkrétní datum bude upřesněno).
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 12 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/12, pouze zareg.: 0/12
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je získat praktickou zkušenost s neurorehabilitací osob po poraněních mozku (úrazy, CMP, pooperační stavy atd.). Úkolem studenta je pracovat po dobu hospitalizace nebo ambulantně s vybraným pacientem formou tréninku kognitivních funkcí.
Osnova
  • Úvodní informační schůzka a zaškolení na začátku semestru.
  • Individuální práce s pacientem během jeho hospitalizace v FN Brno (pravděpodobně dvakrát týdně po dobu zhruba 4 týdnů).
  • Případná psychologická diagnostika kognitivních funkcí vhodnými metodami.
  • Příprava cvičení na jednotlivé hodiny a vedení záznamů o průběhu hodiny.
  • Závěrečné shrnutí - případová studie a popis práce s pacientem, odevzdání protokolu o praxi.
Literatura
    doporučená literatura
  • KULIŠŤÁK, Petr. Neuropsychologie. 2., aktualiz. a přeprac. vy. Praha: Portál, 2011, 380 s. ISBN 9788073678913. URL info
  • KLUCKÁ, Jana a Pavla VOLFOVÁ. Kognitivní trénink v praxi. Vyd. 1. Praha: Grada, 2009, 150 s. ISBN 9788024726083. URL info
  • EYSENCK, Michael W. a Mark T. KEANE. Kognitivní psychologie. Translated by Miroslav Filip. Vyd. 1. Praha: Academia, 2008, 748 s. ISBN 9788020015594. info
  • SUCHÁ, Jitka. Trénink paměti pro každý věk. Vyd. 1. Praha: Portál, 2008, 202 s. ISBN 9788073674380. URL info
  • PETRŮ, Marek. Fyziologie mysli : úvod do kognitivní vědy. Vyd. 1. Praha: Triton, 2007, 385 s. ISBN 9788072549696. info
  • PREISS, Marek a Hana KUČEROVÁ. Neuropsychologie v neurologii. Praha: Grada, 2006, 362 s. Psyché. ISBN 80-247-0843-4. info
  • PREISS, Marek a Hana KUČEROVÁ. Neuropsychologie v psychiatrii. Praha: Grada, 2006, 411 s. Psyché. ISBN 80-247-1460-4. info
  • STERNBERG, Robert J. Kognitivní psychologie. Translated by František Koukolík. Vyd. 1. Praha: Portál, 2002, 636 s. ISBN 80-7178-376-5. info
  • LAIROVÁ, Sylvie. Trénink paměti :principy, metody a cvičení pro využití a rozvoj paměti. Translated by Miroslava Camutaliová. Vyd. 1. Praha: Portál, 1999, 149 s. ISBN 80-7178-293-9. info
  • PREISS, Marek. Klinická neuropsychologie. Vyd. 1. Praha: Grada, 1998, 406 s. ISBN 8071694436. info
Výukové metody
Stáž.
Výběr vhodných cvičení na hodiny s pacientem.
Samostatné studium a příprava psychodiagnostiky, cvičení a zápisů z hodin.
Metody hodnocení
Zápočet.
Závěrečné shrnutí - případová studie a popis práce s pacientem, odevzdání protokolu o praxi.
Informace učitele
Vznik předmětu byl podpořen OPERAČNÍM PROGRAMEM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST: Cílená inovace systému vzdělávání v oblastech aplikované psychologie s cílem podpory diverzifikace a internacionalizace těchto oborů CZ.1.07/2.2.00/28.0239.
Další komentáře
Předmět je vyučován každý semestr.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2014, jaro 2016, podzim 2016, jaro 2017, podzim 2017, jaro 2018, podzim 2018, jaro 2019.