FF:UzNJ1021 Abschlussarbeit für die Lehrer - Informace o předmětu
UzNJ1021 Abschlussarbeit für die Lehrer
Filozofická fakultapodzim 2015
- Rozsah
- 0/2. 0 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- PhDr. Anna Marie Halasová, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- PhDr. Anna Marie Halasová, Ph.D.
Ústav germanistiky, nordistiky a nederlandistiky – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav germanistiky, nordistiky a nederlandistiky – Filozofická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství německého jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-HS3)
- Učitelství německého jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-SS) (2)
- Učitelství německého jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-SS3)
- Učitelství nizozemského jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-SS)
- Cíle předmětu
- Studenti vypracují závěrečnou práci ze studia učitelství němčiny na jedno z níže uvedených témat: 1. Metody cizojazyčného vyučování 2. Výuka výslovnosti 3. Výuka gramatiky 4. Slovní zásoba ve výuce němčiny 5. Práce s textem ve výuce němčiny (čtení s porozuměním, řízený poslech) 6. Samostatný mluvený resp. psaný projev v cizojazyčném vyučování 7. Didaktika krásné literatury 8. Motivace 9. Testování znalostí a oprava chyb v cizojazyčného vyučování 10. Analýza učebnice německého jazyka 11. Zkušenosti z vlastní pedagogické praxe. Die Studierenden verfassen ihre Abschlussarbeit auf eines der folgenden Themen: 1. Methoden des Fremdsprachenunterrichts (Grammatik-Übersetzungsmethode, audiolinguale und audiovisuelle Methode; kommunikativ-pragmatische Methode); 2. Ausspracheschulung; 3. Grammatik im Fremdsprachenunterricht; 4. Wortschatz und Wortschatzvermittlung im DaF; 5. Arbeit mit Text im Fremdsprachenunterricht (Leseverstehen; Hörverstehen); 6. Fertigkeiten : Sprechen, Schreiben; 7. Literaturdidaktik; 8. Motivation; 9. Leistungsmessung und Fehler im Fremdsprachenunterricht; 10. Lehrwerkanalyse; 11. Erfahrungen aus der eigenen pädagogischen Praxis.
- Osnova
- Na základě individuálních konzultací s vyučujícím zpracují studenti jedno z níže uvedených témat:
- Metody cizojazyčného vyučování
- Výuka výslovnosti
- Výuka gramatiky
- Slovní zásoba ve výuce němčiny
- Práce s textem ve výuce němčiny (čtení s porozuměním, řízený poslech)
- Samostatný mluvený resp. psaný projev v cizojazyčném vyučování
- Didaktika krásné literatury
- Motivace
- Testování znalostí a oprava chyb v cizojazyčného vyučování
- Analýza učebnice německého jazyka
- Zkušenosti z vlastní pedagogické praxe.
- Veranstaltung basiert auf individuellen Konsultationen mit Betreuer der Abschlussarbeit. Die Studierenden bearbeiten eines der folgenden Themen:
- Methoden des Fremdsprachenunterrichts (Grammatik-Übersetzungsmethode, audiolinguale und audiovisuelle Methode; kommunikativ-pragmatische Methode)
- Ausspracheschulung
- Grammatik im Fremdsprachenunterricht
- Wortschatz und Wortschatzvermittlung im DaF
- Arbeit mit Text im Fremdsprachenunterricht (Leseverstehen; Hörverstehen)
- Fertigkeiten : Sprechen, Schreiben
- Literaturdidaktik
- Motivation
- Leistungsmessung und Fehler im Fremdsprachenunterricht
- Lehrwerkanalyse
- Erfahrungen aus der eigenen pädagogischen Praxis.
- Literatura
- Handbuch Fremdsprachenunterricht. Edited by Karl-Richard Bausch - Herbert Christ - Hans-Jürgen Krumm. 5., gegenüber der vierten u. Tübingen: A. Francke, 2007, xviii, 655. ISBN 9783772082344. info
- KOVÁŘOVÁ, Alena. Zur Stellung der Phonetik im Fremdsprachenunterricht. In Communication, Interaction and Process of Teaching Foreign Languages after Joining the European Union. 1. vyd. Bratislava: RETAAS, s.r.o. Bratislava, 2007, s. 218-221. ISBN 978-80-89113-31-6. info
- Emotion und Kognition im Fremdsprachenunterricht. Edited by Wolfgang Börner - Klaus Vogel. Tübingen: Gunter Narr, 2004, x, 278. ISBN 3823360698. info
- BIMMEL, Peter, Bernd KAST a Gerhart NEUNER. Deutschunterricht planen : Arbeit mit Lehrwerklektionen. Berlin: Langenscheidt, 2003, 176 s. ISBN 3468496591. info
- Das Fremdsprachenunterricht an den Schulen in Europa. Brüssel: Eurydice, 2001, 202 s. ISBN 2-87116-313-8. info
- HEYD, Gertraude. Fachsprache Börse :Arbeitsbuch. Wiesbaum: Liebaug-Dartmann, 2000, 124 s. ISBN 3-922989-34-9. info
- ORTNER, Brigitte. Alternative Methoden im Fremdsprachenunterricht : lerntheoretiischer Hintergrund und praktische Umsetzung. 1. Aufl. Ismaning: Max Hueber Verlag, 1998, 195 s. ISBN 3190066299. info
- HEYD, Gertraude. Aufbauwissen für den Fremdsprachenunterricht (DaF) :ein Arbeitsbuch : Kognition und Konstruktion. Tübingen: Gunter Narr Verlag, 1997, 218 s. ISBN 3-8233-4962-7. info
- Autonomes Lernen; Lernpsychlolgie im Fremdsprachenunterricht; Deutsch als Fremdsprache im internationalen Kontakt; Qualitätskriterien für Sprachkurse DaF im ausseryniversitären Bereich. Edited by Amette Köppel - Anneliese Stein-Meintker - Armin Wolff. 1. Aufl. Regensburg: Fachverband Deutsch als Fremdsprache, 1996, v, 221. ISBN 3882461837. info
- Autonomes Lernen; Lernpsychlolgie im Fremdsprachenunterricht; Deutsch als Fremdsprache im internationalen Kontakt; Qualitätskriterien für Sprachkurse DaF im ausseryniversitären Bereich. Edited by Amette Köppel - Anneliese Stein-Meintker - Armin Wolff. 1. Aufl. Regensburg: Fachverband Deutsch als Fremdsprache, 1996, v, 221. ISBN 3882461837. info
- Zur Analyse, Begutachtung und Entwicklung von Lehrwerken für den fremdsprachlichen Deutschunterricht. Edited by Bernd Kanst - Gerhard Neuner. Berlin: Langenscheidt, 1994, 275 s. ISBN 3468494459. info
- HUNFELD, Hans a Gerhard NEUNER. Methoden des fremdsprachlichen Deutschunterrichts : eine Einführung. Berlin: Langenscheidt, 1992, 184 s. ISBN 3468. info
- Planegger Kreis : Fremdsprachenunterricht, Verstehensunterricht, Wege und Ziele. Edited by Hubert Eichheim. München: Goethe Institut, 1992, 144 s. info
- HEYD, Gertraude. Deutsch lehren :Grundwissen für den Unterricht in Deutsch als Fremdsprache. 2. überarbeitete und erweit. Frankfurt am Main: Moritz Diesterweg, 1991, 290 s. ISBN 3-425-04373-0. info
- Literatur im Fremdsprachenunterricht - Fremdsprache im Literaturunterricht. Edited by Dietmar Fricke - Albert-Reiner Glaap. 1. Aufl. Frankfurt am Main: Verlag Moritz Diesterweg, 1990, 132 s. ISBN 3425044508. info
- WISSNER-KURZAWA, Elke a Günther ZIMMERMANN. Grammatik :lehren - lernen - selbstlernen : zur Optimierung grammatikalischer Texte im Fremdsprachenunterricht. 1. Aufl. München: Max Hueber Verlag, 1985, 103 s. ISBN 3-19-006985-9. info
- HELBIG, Gerhard. Sprachwissenschaft - Konfrontation - Fremdsprachenunterricht. Leipzig: VEB Verlag Enzyklopädie, 1981. info
- NEUNER, Gerhart, Michael KRÜGER a Ulrich GREWER. Übungstypologie zum kommunikativen Deutschunterricht. Berlin: Langenscheidt, 1981, 184 s. ISBN 3-468-49430-0. info
- Výukové metody
- Theoretische Vorbereitung Hausaufgaben
- Metody hodnocení
- Individuální konzultace s vedoucím závěrečné práce, Vyhotovení závěrečné práce v rozsahu 15 – 20 stran, jazyk práce: němčina, nebo čeština. Termín odevzdání: do konce příslušného semestru. Práci posoudí a oznámkuje vedoucí práce. Individuelle Konsultationen mit Betreuer der Abschlussarbeit, Abfassung der Abschlussarbeit, Seitenzahl: 15-20 Seiten; Sprache: deutsche oder tschechisch. Die Abschlussarbeit wird von Betreuer begutachet und benotet. Abgabetermin: spätestens bis Ende des jeweiligen Semesters.
- Vyučovací jazyk
- Němčina
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (podzim 2015, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2015/UzNJ1021