FF:KPI11 Kurz práce s informacemi - Informace o předmětu
KPI11 Kurz práce s informacemi
Filozofická fakultapodzim 2016
- Rozsah
- celý předmět je formou eLearningu. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Kateřina Hošková (přednášející)
RNDr. Michal Černý, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Kristýna Kalmárová (přednášející)
Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Hana Tulinská (přednášející)
PhDr. Pavla Vizváry, Ph.D. LL.M. (přednášející)
Mgr. Hana Holoubková (cvičící)
Mgr. et Mgr. Dagmar Chytková (cvičící)
Mgr. Marie Indráková (cvičící)
Mgr. Eva Jandová (cvičící)
Mgr. Pavel Klammert (cvičící)
Mgr. Silvie Kořínková Presová, DiS. (cvičící)
Bc. Radmila Kouřilová (cvičící)
Mgr. Monika Macháňová (cvičící)
Mgr. Marie Ondrášková (cvičící)
Mgr. Tereza Schwarzová Matýsová (cvičící)
Mgr. Nikola Štípská (cvičící)
PhDr. Petr Škyřík, Ph.D. (pomocník) - Garance
- PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Kateřina Hošková
Dodavatelské pracoviště: Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- KPI11/Halova: Rozvrh nebyl do ISu vložen. K. Hošková, T. Schwarzová Matýsová, N. Štípská, P. Vizváry
KPI11/Holoubkova: Rozvrh nebyl do ISu vložen. H. Holoubková, K. Hošková, P. Klammert
KPI11/Hoskova: Rozvrh nebyl do ISu vložen. K. Hošková, M. Indráková, K. Kalmárová
KPI11/Chytkova: Rozvrh nebyl do ISu vložen. K. Hošková, D. Chytková, M. Macháňová
KPI11/Indrakova: Rozvrh nebyl do ISu vložen. K. Hošková, M. Indráková
KPI11/Jandova: Rozvrh nebyl do ISu vložen. K. Hošková, E. Jandová, M. Macháňová, M. Ondrášková, H. Tulinská
KPI11/Kalmarova: Rozvrh nebyl do ISu vložen. K. Hošková, K. Kalmárová
KPI11/Klammert: Rozvrh nebyl do ISu vložen. H. Holoubková, K. Hošková, P. Klammert
KPI11/Korinkova: Rozvrh nebyl do ISu vložen. K. Hošková, S. Kořínková Presová, H. Tulinská
KPI11/Kourilova: Rozvrh nebyl do ISu vložen. K. Hošková, R. Kouřilová, M. Ondrášková
KPI11/Kovarova: Rozvrh nebyl do ISu vložen. K. Hošková, N. Štípská, P. Vizváry
KPI11/Martonova: Rozvrh nebyl do ISu vložen. K. Hošková, D. Chytková, M. Macháňová
KPI11/Ondraskova: Rozvrh nebyl do ISu vložen. K. Hošková, E. Jandová, R. Kouřilová, M. Ondrášková
KPI11/Schwarzova: Rozvrh nebyl do ISu vložen. K. Hošková, T. Schwarzová Matýsová, N. Štípská
KPI11/Tulinska: Rozvrh nebyl do ISu vložen. K. Hošková, S. Kořínková Presová, H. Tulinská - Předpoklady
- Počítačová gramotnost na uživatelské úrovni. Schopnost práce s internetem, zvídavost, schopnost samostatné práce a touha samostatně hledat řešení, základy angličtiny jsou vítané, ale nikoli nezbytné.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 2000 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 1/2000, pouze zareg.: 0/2000, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/2000 - Cíle předmětu
- Cílem předmětu je studentům předat základní kompetence, které se týkají práce s odborným textem a se zdroji - od vyhledávání po vlastní tvorbu.
Je koncipován tak, aby studentům mohl pomoci s následujícími problémy: Máte problémy s vyhledáváním zdrojů pro své seminární či diplomové práce? Chtěli byste lépe vyhledávat na Internetu? Neumíte správně posoudit odbornost textu? Potřebujete se naučit správně citovat a uvádět použité zdroje podle vyžadované normy?
Naučíte se:- nalézt správná místa pro vyhledávání informací,
- efektivně vyhledávat v odborných databázích a nalézt tak kvalitní zdroje pro svoji práci,
- správně citovat a zvýšit si tak hodnotu své práce,
- lépe psát odborné vysokoškolské práce,
- kriticky posoudit, který zdroj je pro vás ten správný a důvěryhodný,
- vytvořit poster či prezentaci,
- psát si poznámky a organizovat si je
- a mnoho dalšího.
- Osnova
- Sebeřízení
- Definování tématu
- Internet jako zdroj informací
- Databáze odborných textů
- Zdroje a způsoby získání informací
- Hodnocení zdrojů a informací
- Organizace informací
- Efektivní čtení
- Tvorba textu
- Formální zpracování textu
- Vizualizace
- Prezentace
- Sdílení a spolupráce
- Literatura
- doporučená literatura
- BEČKA, Josef Václav. Jak psát dobře a správně. 1. vyd. Praha: Novinář, 1974, 177 s. info
- ČERNÝ, Michal, Dagmar CHYTKOVÁ, Pavlína MAZÁČOVÁ a Gabriela ŠIMKOVÁ. Informační vzdělávání pro učitele. 1. vyd. Brno: Flow, 2015, 133 s. ISBN 978-80-88123-07-1. info
- MEŠKO, Dušan a Dušan KATUŠČÁK. Akademická príručka. 1. slovenské vyd. Martin: Osveta, 2004, 316 s. ISBN 8080631506. info
- ŠANDEROVÁ, Jadwiga a Alena MILTOVÁ. Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách : několik zásad pro začátečníky. Vydání první. Praha: Sociologické nakladatelství, 2005, 209 stran. ISBN 9788086429403. info
- ŠIMEK, Dušan a Helena KUBÁTOVÁ. Od abstraktu do závěrečné práce : jak psát (a možná i napsat) závěrečnou práci ve společenskovědních oborech. 3., upr. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2002, 56 s. ISBN 8024404354. info
- ZBÍRAL, Robert. Příručka psaní seminárních a jiných vysokoškolských odborných prací. Praha: Linde, 2009, 159 s. ISBN 9788072017799. info
- neurčeno
- BELCHER, Wendy Laura. Writing your journal article in 12 weeks : a guide to academic publishing success. Los Angeles: SAGE, 2009, xxi, 351. ISBN 9781412957014. info
- COTTRELL, Stella. The study skills handbook. 4th ed. Basingstoke: Palgrave Macmillan, 2013, vi, 426. ISBN 9781137289254. info
- GODFREY, Jeanne. How to use your reading in your essays. 2nd ed. Basingstoke: Palgrave Macmillan, 2013, viii, 162. ISBN 9781137294685. info
- GREETHAM, Bryan. How to write better essays. 3rd ed. Basingstoke: Palgrave Macmillan, 2013, xi, 315. ISBN 9781137293282. info
- Výukové metody
- Kurz je plně distanční s týdenní periodicitou. Metody: E-learnig a průběžné úkoly, závěrečný test a úkol.
- Metody hodnocení
- E-learningový kurz. Každý týden student vypracuje úkol dle stanoveného zadání. Tyto úkoly jsou nezbytnou podmínkou pro ukončení předmětu. Je možné dva úkoly vynechat.
Závěrečného hodnocení se skládá ze dvou částí: písemného testu (1/3 hodnocení) a samostatně z domu vypracovaného úkolu v podobě seminární práce (2/3 hodnocení), dle stanovených pokynů v kurzu.
19.9.2016 začátek kurzu - Informace učitele
- http://kpi.knihovna.cz
Doplňující materiály, novinky, zajímavé informace a možnost další komunikace s vyučujícími kurzu lze mj. využít prostřednictvím sociálních sítí Facebook (nepovinná aktivita) a Twitter (nepovinná aktivita). - Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (podzim 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2016/KPI11