FF:PG60B60 Dílna improvizace - Informace o předmětu
PG60B60 Dílna improvizace
Filozofická fakultapodzim 2016
- Rozsah
- 0/2. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Petr Holík (přednášející)
Mgr. Ingrid Procházková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Petr Sucháček (přednášející)
doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Hana Tesák Vrtala (cvičící) - Garance
- doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.
Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Petr Sucháček
Dodavatelské pracoviště: Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- PG60B60/ENGLISH: Čt 12:30–14:05 L35, H. Tesák Vrtala
PG60B60/01_CZ: Út 9:10–10:45 L35, P. Holík
PG60B60/02_CZ: Čt 10:50–12:25 L35, P. Holík - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 48 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/48, pouze zareg.: 0/48, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/48 - Mateřské obory/plány
- předmět má 39 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Předmět je určen zejména pro studenty učitelství.
Improvizace je schopnost efektivně reagovat na nečekanou situaci, ať už se jedná o náladu ve školní třídě, nečekanou otázku nebo nepředvídatelný vnější impuls. Studenti se naučí zachovat klid a nenechat se zaskočit. Díky zachování vnitřního klidu, pak mohou pohotově zvolit vhodnou reakci a směřovat (žáky ve třídě, pracovní tým...) k vyřešení nečekané situace. Studenti se naučí orientovat v tom, co se ve skupině právě děje a zapojit její členy do společného řešení. Osvojením improvizačních dovedností studenti také získají sebevědomí v projevu před lidmi a zbaví se trémy a strachu z neznáma.
Vyučované techniky částečně vycházejí z divadelního prostředí. Učitelství a divadlo mají jednu společnou věc - vystoupení před určitou formou publika. Pravidelným tréninkem se studenti naučí vnímat svůj hlas a tělo a používat je v souladu s tím, co chtějí předat. Vědomá práce s hereckými technikami umožní studentům jasně komunikovat svoje sdělení ve třídě, na pracovní poradě, týmovém setkání apod.
----ENGLISH VERSION----
The course is mainly intended for students of educational sciences.
Improvisation is defined as an ability to react effectively to an unexpected situation, be it atmosphere in a class, unexpected question or unpredictable external impulse. Students will learn to stay calm and no to be caught off-guard. Staying calm results in the fact that they will be able to promptly choose suitable reaction and lead their students/pupils/working team to solution of the unexpected situation. Students will learn to be oriented in what is going on in a group and engage its members to the solution. Students also gain self-confidence in public speaking and get rid stage fright and fear of unknown by acquisition of improvisation skills.
Teaching techniques of the subject originate in theatrical environment. Teaching and theatre have one thing in common – performing in front of a certain kind of audience. Regular training leads students to perceive their voice and body and helps them use it in accordance with what they want to present. Intentional work with acting techniques enables students to communicate their message clearly in class, at meeting, team meeting etc. - Osnova
- Úvod do improvizačních technik vycházejících z divadelního prostředí
- Principy aplikované improvizace
- Práce s vlastní nervozitou
- Práce s tělem, neverbální komunikace
- Práce s emocí - vnímání a využití
- Jak podpořit kreativitu, Out of the box thinking
- Intenzivní trénink improvizace
- ----ENGLISH VERSION----
- Introduction to improvisational techniques originating in theatrical environment
- Principles of applied improvisation
- Working on nervousness and stage fright
- Working with body and nonverbal communication
- Working with emotions – perception and use
- How to support creativity, Out of the box thinking
- Intensive training of improvisation
- Literatura
- JOHNSTONE, Keith. IMPRO: Improvisation and Theatre. 1981. ISBN 978-80-7331-266-4. info
- SPOLIN, Viola. Theater Games for the Classroom. Northwestern University Press, 1986. ISBN 978-0-8101-4004-2. info
- VASQUEZ, Martin. Buďte mistry improvizace. Vyd. 1. Praha: Grada, 2013, 113 s. ISBN 9788024745565. URL info
- Výukové metody
- Aktivní tréning (individuálně či ve skupinkách) pomocí improvizačních cvičení a aktivit s následným rozborem.
----ENGLISH VERSION----
Active training (individualy or in groups) thourgh improv exercises and activities followed by review or feedback. - Metody hodnocení
- Zápočet je udělován za aktivní účast ve výuce a odevzdání závěrečné zprávy rozvíjející některé z vyučovaných témat.
----ENGLISH VERSION----
Credit is awarded for active participation in lessons and submiting summary report about one of the topics of the course. - Informace učitele
- http://www.prostor-j4.cz
This course is suitable for ERASMUS+ students. - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2016/PG60B60