FF:PG_ZKUPP10 Dramaturgie programů ZRU - Informace o předmětu
PG_ZKUPP10 Dramaturgie programů zkušenostně reflektivního učení
Filozofická fakultapodzim 2016
- Rozsah
- 0/18/8. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Karla Brücknerová, Ph.D. (cvičící), Mgr. Klára Záleská, Ph.D. (zástupce)
Mgr. Jan Kolář, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Bc. Jan Nehyba, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.
Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Karla Brücknerová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta - Předpoklady
- TYP_STUDIA(C)&&SEMESTR(3)&& PG_ZKUPP5 Práce se skupinou
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25 - Mateřské obory/plány
- Zkušenostně reflektivní učení pro učitele (program FF, C-CV)
- Cíle předmětu
- Student na konci kurzu je schopen: pojmenovat principy a zásady dramaturgie programů zkušenostně reflektivního učení; využívat dramaturgické zásady v rámci tvorby programu; formulovat dramaturgické cíle; vymezovat téma zkušenostně reflektivního kurzu; vybírat a smysluplně komponovat dílčí aktivity programu podle dopředu definovaných cílů, s ohledem na parametry a specifika cílové skupiny a další relevantní kritéria
- Osnova
- Smysl a funkce dramaturgie Teoretická dramaturgie Praktická dramaturgie Dramaturgické uvažování v praxi Dramaturgické uvažování v praxi Tvorba dramaturgické koncepce Prezentace dramaturgické koncepce Tvorba dramaturgické koncepce Prezentace dramaturgické koncepce Praktická dramaturgie na akci zkušenostně reflektivního učení/Teoretická dramaturgie po akci zkušenostně reflektivního učení Příklady akcí zkušenostně reflektivního učení
- Literatura
- FRANC, Daniel, Daniela ZOUNKOVÁ a Andy MARTIN. Učení zážitkem a hrou: praktická příručka instruktora. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2007, vii, 201 s. ISBN 978-80-251-1701-9.
- SVOZILOVÁ, Petra. Proces tematizace a symbolizace v herním a jevištním jednání. Vyd. 1. Brno: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, 2007. ISBN 978-80-86928-26-5.
- VALENTA, Josef. Metody a techniky dramatické výchovy. Vyd. 1. Praha: Grada, 2008, 352 s. ISBN 9788024718651. URL info
- PELÁNEK, Radek. Příručka instruktora zážitkových akcí. Vydání 1. Praha: Portál, 2008, 205 stran. ISBN 9788073673536. info
- NOVOTNÝ, David Jan. Budování příběhu, aneb, Demiurgie versus dramaturgie. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2007, 234 s. ISBN 9788024613062. info
- NOVOTNÝ, David Jan. Budování příběhu, aneb, Demiurgie versus dramaturgie. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2007, 234 s. ISBN 9788024613062. info
- REITMAYEROVÁ, Eva. Cílená zpětná vazba : metody pro vedoucí skupin a učitele. Illustrated by Věra Broumová. Vydání první. Praha: Portál, 2007, 173 stran. ISBN 9788073673178. info
- CASSADY, Marsh. Creating stories for storytelling. San José: Resource Publications, 1991, viii, 157. ISBN 0893902055. info
- Výukové metody
- Přednáška, interaktivní workshop, práce ve skupině, aktivizační pedagogické metody, samostatná práce v týmu, metodické vedení.
- Metody hodnocení
- K ukončení předmětu je nutná docházka a zpracování skupinového projektu a jeho následná prezentace.
- Informace učitele
- Tento kurz je realizován v rámci udržitelnosti projektu Zkušenostní učení pro praxi - podpora odborné přípravy stávajících/budoucích učitelů (reg. č. CZ.1.07/2.2.00/18.0004) spolufinancovaného z prostředků Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (podzim 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2016/PG_ZKUPP10