FF:UZAJ5032 Akvizice jazyka - Informace o předmětu
UZAJ5032 Akvizice jazyka
Filozofická fakultapodzim 2016
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Linda Nepivodová, Ph.D. (přednášející)
doc. Mgr. František Tůma, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. PhDr. Jana Chamonikolasová, Ph.D.
Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Tomáš Hanzálek
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta - Rozvrh
- každý sudý pátek 9:10–10:45 G22
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20 - Mateřské obory/plány
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-SS)
- Cíle předmětu
- After a knowledge of language per se, the second foundation needed by language education professionals is an understanding of how language is learnt and acquired. This field of study is known as Language Acquisition. In this one semester course, participants will delve into various aspects of this field through extensive reading, conducting experiments and analysing findings, and by reflecting on their own experiences as learners and teachers. The
- Osnova
- Aspects of psychology of Language
- First and second language acquisition per se
- Interlanguage studies
- The Methodologies and Approaches of language teaching
- Bloom's taxonomy
- Vygotsky and constructionism
- Learning theories
- Language learning strategies
- Learner styles, intelligences
- Error analysis
- Literatura
- povinná literatura
- LIGHTBOWN, Patsy a Nina Margaret SPADA. How languages are learned. 3rd ed. Oxford: Oxford University Press, 2006, ix, 233. ISBN 0194422240. info
- Approaches and methods in language teaching. Edited by Jack C. Richards - Theodore S. Rodgers. 2nd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2001, ix, 270. ISBN 9780521008433. info
- doporučená literatura
- ELLIS, Rod. Second language acquisition. Oxford: Oxford University Press, 1997, x, 147. ISBN 019437212X. info
- BROWN, H. Douglas. Teaching by principles : an interactive approach to language pedagogy. 3rd ed. White Plains: Pearson Education, 2007, xvii, 569. ISBN 9780136127116. info
- ELLIS, Rod. Understanding Second Language Acquisition. 7. vyd. Oxford: Oxford University Press, 1991, 327 s. ISBN 0-19-437081-X. info
- AITCHISON, Jean. The articulate mammal : an introduction to psycholinguistics. 5th ed. London: Routledge, 2008, viii, 302. ISBN 9780415420228. info
- neurčeno
- ELLIS, Rod. Understanding Second Language Acquisition. 7. vyd. Oxford: Oxford University Press, 1991, 327 s. ISBN 0-19-437081-X. info
- O'MALLEY, J. Michael a Anna Uhl CHAMOT. Learning strategies in second language acquisition. Cambridge: Cambridge University Press, 1999, xi, 260. ISBN 052135837X. info
- GASS, Susan M. a Jacquelyn SCHACHTER. Linguistic perspectives on second language acquisition. Cambridge: Cambridge University Press, 1989, viii, 296. ISBN 0521378117. info
- ELLIS, Rod. Instructed Second Language Acquisition. Oxford: Blackwell, 1994, 230 s. ISBN 0-631-16202-X. info
- Výukové metody
- The course consists of seminars only. The participants will delve into various aspects of this field through extensive reading, conducting experiments and analysing findings, and by reflecting on their own experiences as learners and teachers.
- Metody hodnocení
- The course concludes with a test. Attendance is compulsory.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Navazující předměty
- UZAJ5031 Vybrané jazykové jevy pro učitele
- UZAJ5033 Didaktika anglického jazyka I
- UZAJ5044 Didaktika anglického jazyka II
- UZAJ5045 Plánování v jazykové výuce
- UZAJ5046 Zkouška z didaktiky
- UZAJ5047 Pedagogická praxe z anglického jazyka - interní
- UZAJ5048 Pedagogická praxe z anglického jazyka - externí
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2016/UZAJ5032