FF:PAPVA_35 Arabština IIA - Informace o předmětu
PAPVA_35 Základy moderní spisovné arabštiny. Hovorový jazyk IIA
Filozofická fakultapodzim 2017
- Rozsah
- 2/1/0. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Hana Nováková, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. PhDr. Eliška Kazdová, CSc.
Ústav archeologie a muzeologie – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Inna Mateiciucová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Ústav archeologie a muzeologie – Filozofická fakulta - Rozvrh
- St 13:20–15:45 J22
- Předpoklady
- PAPVA_05 Arabština IA && PAPVA_10 Arabština IB
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 12 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/12, pouze zareg.: 0/12, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/12 - Mateřské obory/plány
- předmět má 8 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Kurz je sestaven jako pokračování kurzu Arabština I, výuka bude zaměřena na osvojení základních morfologických struktur (genitivní spojení a jeho rozvíjení, připojená zájmena nesamostatná, číslovky základní a řadové, slovesné imperfektum atd.) a slovní zásoby v kontextu dalších základních konverzačních témat (rodina, město a jeho pamětihodnosti, cestování atd.). Studenti prohlubují své solidní základy pro porozumění moderní spisovné arabštiny jak v písemné, tak v mluvené podobě, a zároveň rozvíjí psanou i mluvenou produkci.
- Osnova
- - Genitivní spojení - Nesamostatná zájmena přivlastňovací - Téma rodina - Téma město a jeho pamětihodnosti (Damašek) - Číslovky základní a řadové - Sloveso kána - Téma hotel - Slovesné imperfektum, přítomný čas - Budoucí čas - Téma cestování
- Literatura
- Oliverius, J., Ondráš, F.: Moderní spisovná arabština I., Vysokoškolská učebnice, Praha
- Schulz, E., Krahl, G., Reuschel, E.: Standard Arabic, Cambridge University Press,
- Bahbouh, Ch., Fleissig, J.: Základy moderní spisovné arabštiny I, Dar Ibn Rushd, Praha
- Zemánek, P., Moustafa, A., Obadalová, N., Ondráš, F.: Arabsko-český slovník, Set Out
- Bahbouh, Ch., Fleissig, J.: Česko-arabská a arabsko-česká konverzace, Dar Ibn Rushd,
- Kropáček, F.: Arabsko-český a česko-arabský slovník, Fortuna Praha 1998
- Výukové metody
- Kurz je založen na tzv. eklektickém přístupu ve výuce jazyků, který využívá jednotlivé prvky různých vyučovacích metod a kombinuje je tak, aby výuka byla co nejefektivnější. Jsou používány výklady, jazyková cvičení (doplňování, přiřazování, překladová cvičení, transformační cvičení atd.) a především komunikativní jazykové aktivity.
- Metody hodnocení
- Plánované výstupy z učení jsou měřeny v průběhu kurzu průběžnými testy v písemné formě, jejichž formát bude využívat doplňování chybějících slov ve větách, výběr z několikanásobné volby, přiřazování, přenos informací, odpovědi na otevřené otázky a překlad z jednoho jazyka do druhého. Přítomnost na hodinách během semestru není vyžadována, ale je velmi doporučována . Vyžaduje se aktivita v hodinách a vypracování domácích úkolů. Na konci 1. semestru je písemný test (měří dosaženou úroveň jazykové způsobilosti v arabštině ve třech řečových dovednostech - poslech, čtení a psaní - a v gramatice a slovní zásobě). Minimální počet bodů - 60%.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2017/PAPVA_35