US_183 Falešné uskutečňování umění: plakát a reklamní grafika do poloviny 20. století

Filozofická fakulta
podzim 2017
Rozsah
2/0/0. 3 kr. Ukončení: k.
Vyučující
Mgr. Helena Maňasová Hradská, Ph.D. (přednášející), PhDr. Dagmar Koudelková (zástupce)
Garance
PhDr. Dagmar Koudelková
Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Jan Karafiát
Dodavatelské pracoviště: Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Rozvrh
Út 9:10–10:45 N51
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 40 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Záměrem předmětu je představit studentům proměny plakátu a grafického designu (s důrazem na reklamní úlohu) od konce 19. století do období druhé světové války. Přednáška se zaměří na proměny stylů v závislosti na povaze úlohy reklamní grafiky a také na nejčastější vzorce a motivy, které obrazové médium v rámci persvaziví komunikace používá.
Výstupy z učení
Student bude seznámen s klíčovými tématy fenoménu reklamy v daném období, bude schopen reflektovat kontext, v němž reklamní materiál vznikal.
Osnova
  • 1-úvod – mýdlové bubliny a 7 způsobů jak vyjádřit výkřičník 2-před 1890 3-po 1890 4-po 1890 u nás v Rakousku 5-Nový německý plakát 6-Stramm und blau: praxe 7-Dvacátá léta 1918-1926 hledání stylů a metod 8-Fotomontovaný svět: mezinárodní styl v reklamě 1929-1938 9-Cassandre a spol-varianty modernismu v reklamní tvorbě 1926-1938 10-Vizuální gramatika persuase ve 30. létech 11-Reklama a propaganda: akcelerace
Literatura
  • LITERATURA Základní (přehledová): Knobloch, Iva – Vondráček, Radim (eds), Design v českých zemích 1900 – 2000. Academia 2016. Hollis, Richard, Stručná historie grafického designu. Rubato 2014. Kolesár, Zdeno, Kapitoly z dějin designu. VŠUP v Praze 2006/2
Výukové metody
přednáška, diskuze
Metody hodnocení
seminární práce na zadané téma
Další komentáře
Studijní materiály

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2017/US_183