FF:AJL22073 Jazyk v reklamě - Informace o předmětu
AJL22073 Jazyk v reklamě
Filozofická fakultapodzim 2019
- Rozsah
- 0/2/0. 6 kr. Doporučované ukončení: zk. Jiná možná ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Jana Pelclová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Mgr. Jana Pelclová, Ph.D.
Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Tomáš Hanzálek
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Pá 11:00–12:40 G24
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 6 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/6, pouze zareg.: 0/6 - Mateřské obory/plány
- předmět má 18 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Kurz pracuje se reklamním diskurzem jako s velmi specifický typem diskurzu. Cílem kurzu je studentům ukázat, jak je možno přistupovat k analýze jazyka a neverbálních prvků užitých v reklamách pomocí různých jazykovědných a jiných příbuzných vědních disciplín, např. z pohledu pragmatiky, gender studies, humoru, narativity, kognitivní lingvistiky atd.
- Výstupy z učení
- Po skončení kurzu budou studenti schopni: - vysvětlit různé persvazivní strategie používané v reklamních textech - porozumět funkcím jazyka a neverbálních prvků v reklamním sdělení - analyzovat reklamy pomocí různých lingvistických teorií
- Osnova
- 1. Reklama jako specifický diskurz 2. Jazyk v reklamě 3. Neverbální prvky v reklamě 4. Modalita 5. Narativy, heteroglosie, perspektiva 6. Figurativní prvky 7. Reklama a gender 8. Humor v reklamě 9. Jazykové výpůjčky 10. Implikatura v reklamě 11. (Ne)zdvořilostní princip v reklamě
- Literatura
- povinná literatura
- MYERS, Greg. Words in ads. London: Edward Arnold, 1994. info
- COOK, Guy. The discourse of advertising. London: Routledge, 1992, xxi, 250. ISBN 0415041708. info
- HERMERÉN, Lars. English for sale : a study of the language of advertising. Lund: Lund University Press, 1999, 201 s. ISBN 9179665764. info
- neurčeno
- SRPOVÁ, Hana. Knížka o reklamě. Vydání první. Ostrava: Ostravská univerzita, Filozofická fakulta, 2008, 196 stran. ISBN 9788073685331. info
- GODDARD, Angela. The language of advertising : written texts. 2nd ed. London: Routledge, 2002, x, 131 s. ISBN 0-415-27802-3. info
- ČMEJRKOVÁ, Světla. Reklama v češtině, čeština v reklamě. Vyd. 1. Praha: Leda, 2000, 258 s. ISBN 8085927756. info
- SCHRØDER, Kim a Torben VESTERGAARD. The language of advertising. Oxford: Blackwell, 1992, x, 182. ISBN 063110741X. info
- Výukové metody
- Kurz střídá kontaktní hodiny s e-learningem. Na každou kontaktní hodinu si studenti v rámci domácí přípravy přečtou příslušnou kapitolu či článek, v hodinách samotných se pak zaměříme na analýzu reklamního textu pomocí příslušného konceptu definovaného v osnově. V rámci e-learningu mají studenti za úkol napsat 1 elektronický test a odevzdat 5 úkolů, na které jim učitel poskytne zpětnou vazbu.
- Metody hodnocení
- Hodncení kurzu: docházka+aktivní účast v konaktní hodině 20 %, 1 e-test a 5 úkolů 20 %, závěrečná práce 60 %.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- https://elf.phil.muni.cz/elf3/course/view.php?id=5129
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován jednou za dva roky.
- Statistika zápisu (podzim 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2019/AJL22073