FF:ISKM65 Uživatelský výzkum - Informace o předmětu
ISKM65 Uživatelský výzkum
Filozofická fakultapodzim 2019
- Rozsah
- 0/30/0. 5 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- PhDr. Ladislava Zbiejczuk Suchá, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Alice Lukavská
Dodavatelské pracoviště: Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Út 16:00–17:40 C128
- Předpoklady
- TYP_STUDIA(N)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20 - Mateřské obory/plány
- předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Nedílnou součástí návrhu informačních služeb je neustálý výzkum. V kurzu si ukážeme, že výzkum nejsou jen rozhovory, dotazníky nebo testování, ale že jde o komplexní činnost prostupující celý designový proces. Kurz se soustředí na odborné kompetence nutné potřebné k aplikovanému (zejména kvalitativnímu) výzkumu, ale také na zvládání efektivní komunikace výsledků výzkumu designerům a dalším stakeholderům, prioritizaci zjištění a zapojování relevantních zainteresovaných stran do výzkumu. V průběhu kurzu budou mít studující možnost setkat se s výzkumnicemi a výzkumníky, kteří se věnují uživatelskému výzkumu v ČR a navštíví minimálně jeden výzkumnický lab. Budou ale také v týmech pracovat na konkrétních výzkumných úlohách, sbírat zkušenosti s výzkumem od stolu, rekrutací participantů, kvalitativními či kvantitativními metodami UXR, analýzou a prezentací a také s komunikací se zadavatelem výzkumu.
- Osnova
- Kurz začne v druhém týdnu semestru.
- Témata:
- * Úvod do uživatelského výzkumu
- * Od poptávky k zadání.
- * Hosté z praxe
- * Rozhovory jako základní metoda uživatelského výzkumu (teorie) Příprava scénáře pro rozhovor.
- * Rozhovory jako základní metoda uživatelského výzkumu (praxe / pilot scénáře)
- * Field visit
- * Od poznatků k insightům I
- * Od poznatků k insightům II
- * Výzkum pro redesign služeb. Moderované uživatelské testování
- * Moderované uživatelské testování (nácvik)
- * Remote uživatelské testy
- * Od výzkumu k designu. Value Proposition Canvas. Co-creation.
- Facilitace designových workshopů.
- * Předávání výsledků.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2019/ISKM65