FF:PHUZDD1_2 Didaktická dílna I 2ob.st - Informace o předmětu
PHUZDD1_2 Didaktická dílna I pro dvouoborové studenty
Filozofická fakultapodzim 2019
- Rozsah
- 1/1/0. 4 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Ing. Mgr. Zdeňka Jastrzembská, Ph.D. (přednášející)
doc. PhDr. Marek Picha, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. PhDr. Marek Picha, Ph.D.
Katedra filozofie – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra filozofie – Filozofická fakulta - Rozvrh
- St 16:00–17:40 B2.23
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství základů společenských věd pro střední školy (program FF, N-ZA_) (2)
- Cíle předmětu
- Cílem kurzu je seznámit studenty s vybranými filozofickými tématy, především však se způsobem jejich adekvátního představení středoškolskému publiku.
- Výstupy z učení
- Na konci kurzu budou studenti schopni sestavit vhodný didaktický podklad pro výuku filozofických témat v rámci ZSV.
- Osnova
- 01) slova, pojmy, definice, upřesnění
02) myšlenkové experimenty
03) diskuse a argumenty
04) rétorické kategorie
05) mysl, roboti a umělá inteligence
06) workshop A (6. 11. 2019)
07) vědění a mínění, rozum a smysly
08) filozofie a věda
09) čas
10) dějiny filozofie
11) workshop B
- 01) slova, pojmy, definice, upřesnění
- Literatura
- PICHA, Marek. Kritické myšlení a rekonstrukce argumentu. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 41 s. ISBN 978-80-210-6730-1. info
- LAW, Stephen. Filozofická gymnastika : 25 krátkých myšlenkových dobrodružství. Translated by Petr Pálenský, Illustrated by Daniel Postgate. Vyd. 1. Praha: Argo, 2007, 342 s. ISBN 9788072038824. info
- Výukové metody
- přednášky, workshopy, seminární diskuse
- Metody hodnocení
- Podmínkou úspěšného ukončení kurzu je odevzdání kvalitní didaktické přípravy v rozsahu jedné středoškolské vyučovací hodiny k předem zvolenému výukovému tématu ZSV.
Nejpozději do 15. října 2019 se studenti po dohodě s vyučujícím přihlásí k některému z navržených témat (seznam najdete v interaktivní osnově kurzu), případně včas navrhnou téma vlastní. Studenti dvouoborového Učitelství ZSV musí odevzdat a na workshopu B prezentovat jednu přípravu.
Každá didaktická příprava musí být složená ze dvou dokumentů ve formátu .docx: učitelský podklad a studentský podklad. Učitelský podklad plně popisuje vše, co a jak má učitel na hodině se studenty dělat, tj. musí obsahovat kompletní informace, úplné formulace, doslovná zadání. Studentský podklad je určen k tomu, aby byl na hodině rozdán studentům, tj. musí obsahovat sumář základních informací, úplné zadání aktivit, otázek, úkolů, doplňkových činností. Didaktické přípravy budou zveřejněny i pro ostatní studenty. - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Statistika zápisu (podzim 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2019/PHUZDD1_2