PO1B005 Ústní a poslechová cvičení I

Filozofická fakulta
podzim 2019
Rozsah
0/2/1. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Maria de Fátima Baptista Nery Plch (přednášející)
doc. Mgr. Iva Svobodová, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Maria de Fátima Baptista Nery Plch
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Rozvrh
Čt 14:00–15:40 L42
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem je od počátku rozvíjet schopnost porozumění a současně upřednostňovat ústní projev/interakci ve třídě. TEm como objetivo , logo desde o ínicio, de desenvolver as capacidades de compreensão e, ao mesmo tempo, priviligiar a oralidade/ interação na aula.
Výstupy z učení
Na konci tohoto kurzu by student měl být schopen komunikovat v situacích každodenního života, v oblasti práce a studia: - porozumět a zasahovat do jednoduchých komunikačních interakcí - požádat/poskytnout osobní informace, - požádat a poskytnout informace o orientaci v prostoru - nakupování - placení - objednání jídla a pití - reagovat na rutinní situace na poště / bance Ao concluir o curso o estudante deveria ser capaz de interagir em situações correntes do quotidiano, do domínio do trabalho, dos estudos: - compreender e intervir em trocas comunicativas simples - pedir e dar informações pessoais, - pedir e dar informações sobre orientação , localização no espaço - fazer compras - pagar - pedir uma refeição uma bebida - interagir em situações de rotina nos correios / banco
Osnova
  • Prostřednictvím didaktických nahrávek, dalších audiovizuálních pomůcek a rozšiřujících cvičení se snažíme rozvíjet schopnosti porozumění a ústního projevu v komunikačních situacích každodenního života, v práci a při studiích. 20 minut každé hodiny je vyhrazeno pro poslech zpravodajství, dokumentů, rozhovorů. Situace: - představit sebe a někoho dalšího, vyměňovat si osobní informace, - pozdravit - rozloučit se - pozvat a reagovat na pozvánky - orientovat se v prostoru - požádat o vysvětlení cesty/trasy - zeptat se a odpovědět na žádost o čas, cenu, plány - mluvit o dopravě a cestování - požádat o pomoc, zeptat se v kavárně / restauraci a dalších prodejnách, - mluvit o volnočasových aktivitách, dovolené, čase - rozvrh - odložení nebo zrušení schůzek. Através de gravações didáticas e exercícios de expansão procura-se desenvolver as capacidades de compreensão e de expressão oral em situações comunicativas do quotidiano, do domínio do trabalho e dos estudos.20 minutos de cada aula são reservados à audição de noticiário,documentário, entrevista. Situações: - apresentar-se e apresentar alguém,trocar informações pessoais,
  • - cumprimentar - despedir-se - convidar e responder a convites
  • - orientar-se no espaço - pedir indicações de lugares
  • - perguntar e dizer as horas, preços, horários
  • - falar sobre tranportes e viagens
  • - pedir ajuda, pedir no café/restaurante e noutras lojas,
  • - falar de atividades do tempo livre, férias, tempo
  • - agendar - adiar ou anular encontros.
Literatura
    povinná literatura
  • Ana Cristina Dias, Estratégias1 A1/A2, Ed. Lidel 2015 ,ISBN 978-972-757-696-8
  • Ana Tavares, Português XXI 1, Ed. Lidel, 2004, ISBN 972-757-138-7
Výukové metody
Prostřednictvím didaktických nahrávek a cvičení expanze se snažíme rozvíjet schopnosti porozumění a ústního projevu v každodenní komunikaci, práci a studiu. 20 minut každé hodiny je vyhrazeno pro poslech zpravodajství, dokumentů, rozhovorů. Através de gravações didáticas e exercícios de expansão procura-se desenvolver as capacidades de compreensão e de expressão oral em situações comunicativas do quotidiano, do domínio do trabalho e dos estudos.20 minutos de cada aula são reservados à audição de noticiário,documentário, entrevista.
Metody hodnocení
Cvičení, pravidelná účast (80%); zápočtový test je zaměřen na schopnosti percepce a produkce mluveného textu. Frequência obrigatória de 80% das aulas Ativa participação no seminário e teste final( compreensão - expressão oral).
Navazující předměty
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2023, podzim 2024.