FF:PS_BB018 Trénink asertiv. jednání - Informace o předmětu
PS_BB018 Trénink asertivního jednání
Filozofická fakultapodzim 2019
- Rozsah
- 1/1/0. 3 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- PhDr. Zuzana Slováčková, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- PhDr. Zuzana Slováčková, Ph.D.
Psychologický ústav – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Jarmila Valchářová
Dodavatelské pracoviště: Psychologický ústav – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Pá 18. 10. 8:00–15:40 C51, Pá 25. 10. 8:00–15:40 C51, Pá 1. 11. 8:00–15:40 C51
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 6 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/6, pouze zareg.: 0/6 - Mateřské obory/plány
- Psychologie (program FF, B-PS) (2)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit studenty s hlavními principy asertivity a naučit je aplikovat je v praxi.
- Výstupy z učení
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen:
porozumět hlavním zásadám a technikám asertivity;
rozlišovat mezi asertivitou a manipulací;
identifikovat základní typy sociálního jednání a volit vhodné reakce na jejich projevy. - Osnova
- 1. Vymezení pojmu, historie a současnost asertivity
- 2. Základní principy asertivního jednání
- 3. Asertivita jako životní postoj a typy sociálního jednání
- 4. Sebereflexe a sebepoznání - základní předpoklad asertivity
- 5. Rozdíl mezi asertivitou a manipulací
- 6. Listina asertivních práv
- 7. Typy manipulace v mezilidkých vztazích
- 8. Asertivní komunikace
- 9. Základní asertivní reakce - zpětná vazba
- 10. Asertivní techniky
- 11. Možnosti a omezení aplikace asertivity v praxi
- 12. Trénink asertivního jednání
- Literatura
- PRAŠKO, Ján. Asertivita v partnerství. Vyd. 1. Praha: Grada, 2005, 235 s. ISBN 8024712466. info
- PRAŠKO, Ján a Hana PRAŠKOVÁ. Asertivitou proti stresu. Vyd. 1. Praha: Grada, 1996, 181 s. ISBN 8071693340. info
- NOVÁK, Tomáš a Alžběta POKORNÁ. Asertivita jako lék v profesních a mezilidských vztazích. Vyd. 1. Praha: C.H. Beck, 2003, ix, 118. ISBN 807179354X. info
- VALIŠOVÁ, Alena. Asertivita v prostředí rodiny a školy : pedagogické a psychologické problémy v teorii a praxi. Vyd. 1. Praha: ISV, 2002, 326 s. ISBN 8086642038. info
- Výukové metody
- Výuka bude probíhat blokově, formou interaktivních celodenních tréninků s využitím kamery. Nedílnou součástí výuky je kromě teoretických vstupů (výklad, skupinové práce, diskuze) také aktivní trénink a videotrénink.
- Metody hodnocení
- Vzhledem k charakteru předmětu je pro jeho absolvování povinná 100% účast a aktivní spolupráce ve výuce.
- Informace učitele
- Před vlastním zápisem prosím zvažte své časové možnosti, ochotu nechat se před svými kolegy natáčet na kameru, následně videozáznam společně analyzovat, přemýšlet o něm a hlavně o sobě a také na sobě pracovat. Pokud se do toho rozhodnete jít, budu se těšit na viděnou :o) PhDr. Z. Slováčková, Ph.D.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2019/PS_BB018