FF:PS_BB029 Seminář stud. psych. organiz. - Informace o předmětu
PS_BB029 Seminář studentské psychologické organizace
Filozofická fakultapodzim 2019
- Rozsah
- 0/2/0. 3 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Mgr. Lucie Stroupková (cvičící)
Mgr. Eva Vášová, Ph.D. (cvičící) - Garance
- PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D.
Psychologický ústav – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Jarmila Valchářová
Dodavatelské pracoviště: Psychologický ústav – Filozofická fakulta - Předpoklady
- Aktivní zájem ze strany studenta.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Psychologie (program FF, B-PS) (2)
- Cíle předmětu
- Orientace v systému studentských organizací;
schopnost vést projekt;
porozumění obtíží při tvorbě a realizaci projektu;
aktivní zapojení se do projektu (buď jako vedoucí nebo jako participant). - Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu:
- Schopen se lépe orientovat v systému studentských organizací;
- Snáze schopen samostatně vést projekt;
- Schopen lépe porozumět obtížím při tvorbě a realizaci projektu;
- Připraven na aktivní zapojení se do projektu (buď jako vedoucí nebo jako participant). - Osnova
- 1.Seznámení s Českou asociací studentů psychologie, jejím vznikem, vývojem, působností na jednotlivých katedrách v ČR, náplní činnosti.
- 2. Seznámení s mezinárodními psychologickými asociacemi.
- 3. Představení jednotlivých projektů.
- 4. Rozdělení do pracovních skupin a stanovení cílů pro daný semestr.
- 5. Aktivní účast na realizaci vytčených cílů v rámci jednotlivých projektů.
- 6. Propagace projektu.
- 7. Zpráva o průběhu projektu, a vlastním přispění k chodu činnosti asociace, náměty do budoucnosti.
- 8. V případě, že se jedná o nový projekt, kde všichni účastnící končí, mají povinnost vytvořit prezentaci projektu a předat ho v dalším semestru nové pracovní skupině, aby se projekt mohl pokračovat.
- Literatura
- MOI, A. Public Relations. (2003). Praktický průvodce pro neziskové organizace. Nadace Via, Praha
- Bartošová, B., Benedíková, L., Beranová, I. et al. (2003). Průvodce dobrovolnictvím pro neziskové organizace. Hestia, Praha
- Kiritz, N, J. (1980). Plánování projektu a jeho písemná forma. The Grantsmanship Center, LA
- HAWKINS, Peter a Robin SHOHET. Supervize v pomáhajících profesích. Translated by Helena Hartlová. Vyd. 1. Praha: Portál, 2004, 202 s. ISBN 8071787159. info
- Výukové metody
- skupinové projekty
- Metody hodnocení
- K ukončení je požadována aktivní činnost ve vybraném projektu v počtu minimálně 26 hodin za semestr, prezentace výsledků, závěrečná reflexe a zhodnocení vlastního přínosu k činnosti.
- Informace učitele
- http://www.caspos.cz
http://www.caspos.cz
Vlastní iniciativa a návrhy k chodu a směrování činnosti asociace jsou vítány. Je možno zapojit se do chodu ČASP dlouhodobě a to jak v rámci dění na jednotlivých katedrách, tak i na celorepublikové úrovni.
Revidováno dne 4. 1. 2018: PhDr. Pavel Humpolíček, Ph.D. - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr.
Výuka probíhá každý týden. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Statistika zápisu (podzim 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2019/PS_BB029