ROM1BSJ03 Španělština III (pro nešpanělštináře)

Filozofická fakulta
podzim 2019
Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. et Mgr. Lenka Burdová (přednášející)
Mgr. Milada Malá, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Ivo Buzek, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ROM1BSJ03/01: Čt 8:00–9:40 N43, L. Burdová
ROM1BSJ03/02: Út 8:00–9:40 L11, L. Burdová
ROM1BSJ03/03: Pá 8:00–9:40 L33, L. Burdová
Předpoklady
ROM1BSJ02 Španělština II || ROMSJIBXJ Španělština II
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 66 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/66, pouze zareg.: 0/66, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/66
Jiné omezení: Nemohou zapisovat posluchači oboru Španělština.
Mateřské obory/plány
předmět má 13 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Předmět je určen pro studenty, kteří absolvovali Španělštinu pro nešpanělštináře I a II a chtějí dále pokračovat ve studiu španělštiny. Studenti si rozšíří slovní zásobu o nová témata a prohloubí si znalosti gramatiky (minulé časy, slovesa ser a estar v kombinaci s přídavnými jmény, zájmena přímého a nepřímého předmětu, kondicionál, aj.). Co se týče témat, kurz se zaměřuje např. na lidské tělo a návštěvu lékaře, vyprávění zážitků z minulosti, srovnávání, vyjadřování přání a povinností, na španělsky mluvící země a jejich kulturu, apod.
UČEBNICE: Nuevo español en marcha, nivel básico
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu schopen rozumět a komunikovat španělsky na úrovni A2 dle Evropského referenčního rámce.
Osnova
  • MANUAL: Nuevo español en marcha, nivel básico
  • 1. Repaso
  • 2. Salud y enfermedad. Cuerpo humano.
  • 3. Pretérito imperfecto. Hablar de hábitos en el pasado.
  • 4. Pronombres interrogativos.
  • 5. Tiempos pasados. Hablar de la vida de alguien.
  • 6. Ser y estar + adjetivos. Hablar de familia y carácter.
  • 7. Pretérito perfecto. Hablar del pasado reciente.
  • 8. Expresar prohibición y obligación.
  • 9. Condicional. Expresar deseos.
  • 10. Hablar de cine y actividades de tiempo libre.
  • 11. Pronombres de objeto directo e indirecto.
  • 12. Hablar de circunstancias en el pasado.
  • 13. Comparativo y superlativo. Hablar de comparaciones.
Literatura
  • CASTRO VIUDEZ, Francisca, Pilar DÍAZ BALLESTEROS, Ignacio RODERO a Carmen SARDINERO FRANCO. Nuevo Español en marcha : curso de español como lengua extranjera. Octava edición. Alcobendas (Madrid): SGEL, 2018, 261 stran. ISBN 9788497785297. info
Výukové metody
Ve výuce budou využity všechny základní postupy CLT metody (Comunicative Language Teaching): individuální, párová, skupinová cvičení (konverzace, vzájemné zkoušení, dril, procvičování). Poslech (audionahrávky). Domácí úkoly rozšířené o e-learning. 99% výuky probíhá ve španělštině. Hlavní důraz je v tomto semestru kladen na poslech.
Metody hodnocení
Písemný test, plnění úloh v e-learningu, docházka.
Navazující předměty
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Nemohou zapisovat posluchači oboru Španělština.
Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2023, podzim 2024.