FF:VIKBA15 Referenční služby 2 - Informace o předmětu
VIKBA15 Referenční služby 2
Filozofická fakultapodzim 2019
- Rozsah
- 0/0/20. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Bc. Alena Kmochová (přednášející)
Mgr. Pavla Martinková (přednášející)
Mgr. Zuzana Matulíková (přednášející)
PhDr. Alexandra Škyříková (přednášející)
Mgr. Eva Jandová (cvičící)
Mgr. Tereza Schwarzová Matýsová (cvičící) - Garance
- PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Alice Lukavská
Dodavatelské pracoviště: Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- VIKBA15/01: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
VIKBA15/02: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
VIKBA15/03: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
VIKBA15/04: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
VIKBA15/05: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
VIKBA15/06: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
VIKBA15/07: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
VIKBA15/08: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
VIKBA15/09: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
VIKBA15/10: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
VIKBA15/11: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
VIKBA15/12: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
VIKBA15/13: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
VIKBA15/14: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
VIKBA15/15: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
VIKBA15/16: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
VIKBA15/17: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
VIKBA15/18: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
VIKBA15/19: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
VIKBA15/20: Rozvrh nebyl do ISu vložen. - Předpoklady
- Absolvování předmětu Referenční služby 1.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Informační studia a knihovnictví (program FF, B-IS) (2)
- Cíle předmětu
- Cílem je umožnit studujícím prohloubit kompetence referenčního knihovníka.
V době výuky má studující zodpovědnost za fungování přiděleného pultu, včetně péče o knihovní fond. Dostane se do přímého kontaktu s uživateli a seznámí se s jejich informačními potřebami.
Studující kombinované formy, kteří se nemohou podílet na poskytování služeb, mají možnost připravit a zpracovat výukový materiál podle zadání.
Všem studujícím je k dispozici odborný pracovník, se kterým mohou konzultovat. - Výstupy z učení
- Studující bude po absolvování předmětu schopen:
– zhodnotit služby Ústřední knihovny a navrhovat jejich zlepšení;
– poskytnout konzultaci k vyhledávání zdrojů / připravit výukový materiál k vybranému oboru.
Studující se též zapojí do praktického provádění projektů, které v době jejich praxe v knihovně probíhají. - Osnova
- Osnova se (krom bodu 1) týká studujících, kteří nastoupí řízenou praxi v knihovně. Studující kombinované formy, kteří se nemohou podílet na poskytování služeb, vypracují výukový materiál k vybranému oboru podle zadání a budou jej v průběhu semestru alespoň dvakrát konzultovat.
- 1) Úvodní společná přednáška
- 2) Otestování znalostí provozu knihovny formou online testu (probíhá v knihovně první den praxe, opravný termín poslední den praxe)
- 3) Individuální doškolení v případě potřeby
- 4) Řízená praxe v rozsahu 25 hodin, řešení uživatelských dotazů, péče o fond
- 5) Seznámení s věcnou katalogizací (1 hodina v době praxe)
- 6) Simulovaná konzultace ve dvojici, za přítomnosti knihovnice, která poskytne zpětnou vazbu (1 hodina v době praxe)
- 7) Zpracování praktických úkolů (v době praxe)
- 8) Závěrečná evaluace praxe a zhodnocení úkolů (1 hodina poslední den praxe)
- Literatura
- doporučená literatura
- Reference and information services : an introduction. Edited by Richard E. Bopp - Linda C. Smith. 4th ed. Santa Barbara, Calif.: Libraries Unlimited, 2011, xxiii, 743. ISBN 9781598848175. info
- Výukové metody
- – úvodní společná přednáška
– samostudium
– praktické ukázky činností
– odborný dohled, průběžné konzultace
– závěrečná evaluace - Metody hodnocení
- V případě řízené praxe v knihovně:
– splnění online testu (řádný termín první den praxe, opravní termín poslední den praxe)
– absolvování školení věcné katalogizace
– absolvování simulované konzultace
– řádné splnění dvou úkolů v době praxe
– plnění povinností v době praxe
V případě nesplnění některé z podmínek dostane studující po skončení praxe náhradní úkol.
Bez řízené praxe:
– příprava a zpracovnání výukového materiálu k vybranému oboru
– alespoň dvě osobní konzultace, na kterých studující představí postup práce a získá zpětnou vazbu; po předchozí domluvě
– řádné splnění úkolu - Informace učitele
- Doba praxe: PO–PÁ 15–20 hod; v pondělí se hlaste u Informačního pultu v přízemí knihovny
Studijní materiály: Jako komunikační platforma a uložiště studijních materiálů bude sloužit aplikace MS Teams (po přihlášení s univerzitním účtem). Pozvánka bude všem studujícím zaslána po úvodní hodině, která proběhne 20. září od 10.00 v učebně J31. - Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (podzim 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2019/VIKBA15