FF:IMN12 Umění jako performance I - Informace o předmětu
IMN12 Umění v postmediální době I: Performance a performativita - úvod a analýza
Filozofická fakultapodzim 2020
- Rozsah
- 1/1/0. 5 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Jana Horáková, Ph.D. (přednášející)
prof. ak. soch. Tomáš Ruller (přednášející), doc. Mgr. Jana Horáková, Ph.D. (zástupce) - Garance
- doc. Mgr. Jana Horáková, Ph.D.
Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Bc. Jitka Leflíková
Dodavatelské pracoviště: Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Út 14:00–15:40 326
- Předpoklady
- Základní znalost češtiny a angličtiny
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 150 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/150, pouze zareg.: 0/150, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/150 - Mateřské obory/plány
- Teorie interaktivních médií (program FF, N-HS)
- Teorie interaktivních médií (program FF, N-OT) (2)
- Cíle předmětu
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen: porozumět a vysvětlit probíraná témata; použít informace o umění post-mediální doby k přípravě diplomové práce; vytvořit rešerše; předkládat odůvodněná (argumentačně promyšlená, racionální) hodnocení; na základě nabytých znalostí odvodit i neznámé koncepce; interpretovat kritické texty;
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen: - identifikovat a shrnout důležité rysy jednotlivých teorií akčního umění; - určit a popsat současné domácí a zahraniční estetické trendy v umění akce; - porovnat a vyzdvihnout rozdíly v přístupech současných uměleckých hnutí; - aplikovat základní pojmosloví oboru při psaní diplomní práce; - analyzovat současné trendy v oblasti akčního umění; - popsat prostředky využité k realizaci konkrétního akčního uměleckého díla;
- Osnova
- 1. Dekódování znaku, 2. Politika performance, 3. Gender a sexuální identita, 4. Performující etnikum, 5. Performování těla, 6. Čas a prostor performance, 7. Posluchači a diváci, 8. Nehybnost - opakování - nepevnost, 9. Pudy – přechody – přítomnost, 10. Obraz – přetvářka – jinakost, 11. Chaos – touha – vize, 12. Hranice performance,
- Literatura
- povinná literatura
- Erika Fischer-Lichte - Transformative power of Performance - Routledge 2008
- Anthony Howell – Analysis - Harwood Academy Publishers 1999
- Marvin Carlson – Performance: Critical Introduction - Routledge 2006
- doporučená literatura
- Triumph of Anti-Art, Thomas McEvilley, McPherson – NY
- Výukové metody
- 1/1 přednáška a seminář - teoretická příprava která vhodně koresponduje se zamýšlenými výstupy magisterské práce. Přednášky s projekcemi jsou organizovány seminárním způsobem.
- Metody hodnocení
- Podmínkou absolvování je ve zvoleném termínu prezentovaný referát (15 - 20 min) s obrazovou dokumentací-projekcí, k zápočtu odevzdání seminární práce v digitální formě, celkově minimálně 50 % docházka (případná odůvodněná nižší docházka se nahrazuje v odpovídající proporci zpracováním doplňkové seminární práce odevzdané ve zkouškovém období). Případná zkouška probíhá ústní formou k náhodně vybrané otázce ze všech témat daného semestru.
- Informace učitele
- výuka/teaching: FaVU, Údolní 53 učebna/classroom: 326
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2020/IMN12