ISKM61 MOOC: learning online

Filozofická fakulta
podzim 2020
Rozsah
1/1/0. konzultace, MOOC kurz. 5 kr. Ukončení: k.
Vyučující
Mgr. Hana Tulinská (přednášející)
Garance
PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Alice Lukavská
Dodavatelské pracoviště: Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta
Rozvrh
St 7. 10. 12:00–13:40 C128, Po 7. 12. 10:00–11:40 C128, St 9. 12. 18:00–19:40 C128
Předpoklady
basic competencies for study and communication in English
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20
Mateřské obory/plány
předmět má 14 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
The goal of the subject is: 1) to use OER to improve knowledge of information science and related fields and to enhance the competence of self-directed learning 2) to present main concepts within online education In the end of the calss, students should be able to: 1) identify suitable online resurces for learning 2) learn in online environment 3) present the outcomes of their learning 4) gain advanced knolwedge of online education industry
Osnova
  • The final content for autumn 2020 will be presented at the first subject meeting 7. 10. 2020 12:00 at KISK. Postup kurzu pro rok 2019 je následující:
  • a) Zapište si kurz na nejméně 5 týdnů, který bude mít pedagogický nebo technologický obsah.
  • b) Během studia si veďte deník o tom, jak studujete - reflexe a zkušenost ze sebou.
  • c) Nachystejte si a odpresentujte didaktickou analýzu kurzu (jaké byl kurz postavený, jak probíhalo hodnocení, jak se pracovalo s motivací, jaké aktivizační prvky obsahoval,...)
  • d) To co vám bude chybět do 10 týdnů MOOC, můžete doplnit jedním nebo dvěma kurzy, které nemusíte dodělat - ale reflektujete je a krátce didakticky analyzujete. (pokud si hned na začátku vyberete dlouhý kurz, můžete tento bod přeskočit)
  • e) K četbě dostanete krátký seznam literatury, z nichž si vyberete cca 50-100 stran, které chcete přečíst
  • f) Ukončení předmětu bude formou osobní rozpravy nad deníkem a rozprava nad četbou. Student musí doložit, jaké kurzy studoval a jak je (ne)ukončil.
Literatura
    doporučená literatura
  • Lai, F. Q., & Lehman, J. D. (Eds.). (2016). Learning and Knowledge Analytics in Open Education: Selected Readings from the AECT-LKAOE 2015 Summer International Research Symposium. Springer.
  • Tracey, J. B., Swart, M. P., & Murphy, J. (2018). Perceptions of MOOC Utility: How Expectations Affect Perceived Outcomes of Massive Online Open Courses.
  • Veletsianos, G., & Shepherdson, P. (2016). A systematic analysis and synthesis of the empirical MOOC literature published in 2013–2015. The International Review of Research in Open and Distributed Learning, 17(2).
  • Slade, S., & Prinsloo, P. (2013). Learning analytics: Ethical issues and dilemmas. American Behavioral Scientist, 57(10), 1510-1529.
  • Chen, G., Davis, D., Krause, M., Aivaloglou, E., Hauff, C., & Houben, G. J. (2018). From Learners to Earners: Enabling MOOC Learners to Apply Their Skills and Earn Money in an Online Market Place. IEEE Transactions on Learning Technologies, 11(2), 264-27
  • Veletsianos, G., & Shepherdson, P. (2016). A systematic analysis and synthesis of the empirical MOOC literature published in 2013–2015. The International Review of Research in Open and Distributed Learning, 17(2).
  • Ari, J., & White, B. (2014). Learning Analytics From Research to Practice.
  • Rieber, L. P. (2017). Participation patterns in a massive open online course (MOOC) about statistics. British Journal of Educational Technology, 48(6), 1295-1304.
  • Gasevic, D., Kovanovic, V., Joksimovic, S., & Siemens, G. (2014). Where is research on massive open online courses headed? A data analysis of the MOOC Research Initiative. The International Review of Research in Open and Distributed Learning, 15(5).
  • Siemens, G. (2013). Learning analytics: The emergence of a discipline. American Behavioral Scientist, 57(10), 1380-1400.
  • Meek, S. E., Blakemore, L., & Marks, L. (2017). Is peer review an appropriate form of assessment in a MOOC? Student participation and performance in formative peer review. Assessment & Evaluation in Higher Education, 42(6), 1000-1013.
  • Wise, A. F., Cui, Y., Jin, W., & Vytasek, J. (2017). Mining for gold: Identifying content-related MOOC discussion threads across domains through linguistic modeling. The Internet and Higher Education, 32, 11-28.
  • Studying MOOC: A Guide: Palgrave McMillian.2014: http://www.palgrave.com/resources/Product-Page-Downloads/M/Morris-Studying-a-MOOC/Studying-a-MOOC-Neil-Morris-James-Lambe.pdf
  • Tawfik, A. A., Reeves, T. D., Stich, A. E., Gill, A., Hong, C., McDade, J., ... & Giabbanelli, P. J. (2017). The nature and level of learner–learner interaction in a chemistry massive open online course (MOOC). Journal of Computing in Higher Education, 2
  • Veletsianos, G. (2017). Toward a generalizable understanding of Twitter and social media use across MOOCs: who participates on MOOC hashtags and in what ways?. Journal of Computing in Higher Education, 29(1), 65-80.
  • McAuley, A., Stewart, B., Siemens, G., & Cormier, D. (2010). The MOOC model for digital practice.
  • Paskevicius, M., Veletsianos, G., & Kimmons, R. (2018). Content is king: An analysis of how the Twitter discourse surrounding open education unfolded from 2009 to 2016. The International Review of Research in Open and Distributed Learning, 19(1).
    neurčeno
  • Wen, M., Yang, D., & Rose, C. (2014, July). Sentiment Analysis in MOOC Discussion Forums: What does it tell us?. In Educational data mining 2014.
Výukové metody
The course is suitable for students of Combined Studies, or even students from fields other than IKS. It takes the form of self-study, reflection, independent reading and conversation over the study and didactic analysis.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
Dates of face to face meeting in autumn 2020:
  • 7. 10. 12:00
  • 7. 12. 10:00 or 9.12. 18:00 Výuka v roce 2019 probíhá formou e-learningu a 3 setkání: 26.9. od 17:00, 31.10., 5.12. 2018 v seminární místnosti C.128
  • Další komentáře
    Studijní materiály
    Předmět je vyučován každoročně.
    Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2019, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2023, podzim 2024.