FF:ISKM61 MOOC: learning online - Informace o předmětu
ISKM61 MOOC: learning online
Filozofická fakultapodzim 2020
- Rozsah
- 1/1/0. konzultace, MOOC kurz. 5 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Mgr. Hana Tulinská (přednášející)
- Garance
- PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Alice Lukavská
Dodavatelské pracoviště: Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta - Rozvrh
- St 7. 10. 12:00–13:40 C128, Po 7. 12. 10:00–11:40 C128, St 9. 12. 18:00–19:40 C128
- Předpoklady
- basic competencies for study and communication in English
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20 - Mateřské obory/plány
- předmět má 14 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- The goal of the subject is: 1) to use OER to improve knowledge of information science and related fields and to enhance the competence of self-directed learning 2) to present main concepts within online education In the end of the calss, students should be able to: 1) identify suitable online resurces for learning 2) learn in online environment 3) present the outcomes of their learning 4) gain advanced knolwedge of online education industry
- Osnova
- The final content for autumn 2020 will be presented at the first subject meeting 7. 10. 2020 12:00 at KISK. Postup kurzu pro rok 2019 je následující:
- a) Zapište si kurz na nejméně 5 týdnů, který bude mít pedagogický nebo technologický obsah.
- b) Během studia si veďte deník o tom, jak studujete - reflexe a zkušenost ze sebou.
- c) Nachystejte si a odpresentujte didaktickou analýzu kurzu (jaké byl kurz postavený, jak probíhalo hodnocení, jak se pracovalo s motivací, jaké aktivizační prvky obsahoval,...)
- d) To co vám bude chybět do 10 týdnů MOOC, můžete doplnit jedním nebo dvěma kurzy, které nemusíte dodělat - ale reflektujete je a krátce didakticky analyzujete. (pokud si hned na začátku vyberete dlouhý kurz, můžete tento bod přeskočit)
- e) K četbě dostanete krátký seznam literatury, z nichž si vyberete cca 50-100 stran, které chcete přečíst
- f) Ukončení předmětu bude formou osobní rozpravy nad deníkem a rozprava nad četbou. Student musí doložit, jaké kurzy studoval a jak je (ne)ukončil.
- Literatura
- doporučená literatura
- Lai, F. Q., & Lehman, J. D. (Eds.). (2016). Learning and Knowledge Analytics in Open Education: Selected Readings from the AECT-LKAOE 2015 Summer International Research Symposium. Springer.
- Tracey, J. B., Swart, M. P., & Murphy, J. (2018). Perceptions of MOOC Utility: How Expectations Affect Perceived Outcomes of Massive Online Open Courses.
- Veletsianos, G., & Shepherdson, P. (2016). A systematic analysis and synthesis of the empirical MOOC literature published in 2013–2015. The International Review of Research in Open and Distributed Learning, 17(2).
- Slade, S., & Prinsloo, P. (2013). Learning analytics: Ethical issues and dilemmas. American Behavioral Scientist, 57(10), 1510-1529.
- Chen, G., Davis, D., Krause, M., Aivaloglou, E., Hauff, C., & Houben, G. J. (2018). From Learners to Earners: Enabling MOOC Learners to Apply Their Skills and Earn Money in an Online Market Place. IEEE Transactions on Learning Technologies, 11(2), 264-27
- Veletsianos, G., & Shepherdson, P. (2016). A systematic analysis and synthesis of the empirical MOOC literature published in 2013–2015. The International Review of Research in Open and Distributed Learning, 17(2).
- Ari, J., & White, B. (2014). Learning Analytics From Research to Practice.
- Rieber, L. P. (2017). Participation patterns in a massive open online course (MOOC) about statistics. British Journal of Educational Technology, 48(6), 1295-1304.
- Gasevic, D., Kovanovic, V., Joksimovic, S., & Siemens, G. (2014). Where is research on massive open online courses headed? A data analysis of the MOOC Research Initiative. The International Review of Research in Open and Distributed Learning, 15(5).
- Siemens, G. (2013). Learning analytics: The emergence of a discipline. American Behavioral Scientist, 57(10), 1380-1400.
- Meek, S. E., Blakemore, L., & Marks, L. (2017). Is peer review an appropriate form of assessment in a MOOC? Student participation and performance in formative peer review. Assessment & Evaluation in Higher Education, 42(6), 1000-1013.
- Wise, A. F., Cui, Y., Jin, W., & Vytasek, J. (2017). Mining for gold: Identifying content-related MOOC discussion threads across domains through linguistic modeling. The Internet and Higher Education, 32, 11-28.
- Studying MOOC: A Guide: Palgrave McMillian.2014: http://www.palgrave.com/resources/Product-Page-Downloads/M/Morris-Studying-a-MOOC/Studying-a-MOOC-Neil-Morris-James-Lambe.pdf
- Tawfik, A. A., Reeves, T. D., Stich, A. E., Gill, A., Hong, C., McDade, J., ... & Giabbanelli, P. J. (2017). The nature and level of learner–learner interaction in a chemistry massive open online course (MOOC). Journal of Computing in Higher Education, 2
- Veletsianos, G. (2017). Toward a generalizable understanding of Twitter and social media use across MOOCs: who participates on MOOC hashtags and in what ways?. Journal of Computing in Higher Education, 29(1), 65-80.
- McAuley, A., Stewart, B., Siemens, G., & Cormier, D. (2010). The MOOC model for digital practice.
- Paskevicius, M., Veletsianos, G., & Kimmons, R. (2018). Content is king: An analysis of how the Twitter discourse surrounding open education unfolded from 2009 to 2016. The International Review of Research in Open and Distributed Learning, 19(1).
- neurčeno
- Wen, M., Yang, D., & Rose, C. (2014, July). Sentiment Analysis in MOOC Discussion Forums: What does it tell us?. In Educational data mining 2014.
- Výukové metody
- The course is suitable for students of Combined Studies, or even students from fields other than IKS. It takes the form of self-study, reflection, independent reading and conversation over the study and didactic analysis.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- Dates of face to face meeting in autumn 2020:
- 7. 10. 12:00
- 7. 12. 10:00 or 9.12. 18:00 Výuka v roce 2019 probíhá formou e-learningu a 3 setkání: 26.9. od 17:00, 31.10., 5.12. 2018 v seminární místnosti C.128
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2020/ISKM61