MVKU_07 Příprava projektu a projektové dokumentace

Filozofická fakulta
podzim 2020
Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: k.
Vyučující
Mgr. Viktor Pantůček, Ph.D. (přednášející)
doc. Ing. František Svoboda, Ph.D. (přednášející)
Garance
Mgr. Viktor Pantůček, Ph.D.
Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Alena Taranzová
Dodavatelské pracoviště: Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Předpoklady
Orientace v současném umění.
Orientace v aktuálních trendech v oblasti managementu v umění.
Kreativní přístup.
Schopnost práce ve skupině.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 11 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Kurz zaměřený k praktickému uplatnění získaných ekonomických a kulturních vědomostí na oblast činnosti kulturních institucí.
Hlavním cílem předmětu je buď samostatně, nebo ve skupině připravit konkrétní projekt.
Výstupy z učení
Studenti budou schopni strategicky naplánovat projekt.
Studenti budou schopni připravit žádost o grant.
Studenti budou schopni kreativně pracovat na projektu.
Studenti budou schopni připravit skupinový projekt.
Osnova
  • poslání a základní scénář projektu
  • vnější a vnitřní analýza
  • dramaturgie, produkční zajištění a finanční rozvaha
  • pracovní verze projektu
  • definitivní verze projektu
  • závěrečná prezentace projektu
  • závěrečná obhajoba projektu
Literatura
  • KAISER, Michael M. Strategické plánování v umění : praktický průvodce. 1. vyd. Praha: Divadelný ústav, 2009, 146 s. ISBN 9788070082362. info
  • SMOLÍKOVÁ, Marta. Management v kultuře. Praha, 2008. info
  • ŠKARABELOVÁ, Simona. Vlivy financování projektů z evropských fondů na změnu v organizační struktuře nestátních neziskových organizací. In Čtyři roky členství zemí střední a východní Evropy v EU: důsledky a nové výzvy pro národní a tegionální trhy práce. 1. vyd. Karviná: Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné, 2008, s. 132-138. ISBN 978-80-7248-466-9. info
  • ŠKARABELOVÁ, Simona a Jarmila NESHYBOVÁ. Ekonomika kultury a masmédií. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2007, 210 s. ISBN 9788021042674. info
  • ŠKARABELOVÁ, Simona. Marketing ve veřejném sektoru. první. Brno: MU, 2007, 201 s. elektronické skriptum. ISBN 9788021042926. info
  • ŠKARABELOVÁ, Simona. Komunikace a Public Relations. 1. vydání. Brno: MU, 2005, 81 s. ISBN 80-210-3745-8. info
  • HYÁNEK, Vladimír a Simona ŠKARABELOVÁ. Úvodní studie pro vyhodnocení globálních grantů. Brno: NROS - Nadace rozvoje občanské společnosti, 2005, 47 s. info
  • Komunikace s veřejností a ještě něco navíc-- : strategické plánování, marketing a marketingový výzkum, fundraising. Edited by Marcela Bergerová. Vyd. 1. Praha: Spiralis, 2003, 99 s. ISBN 8090301533. info
  • KNAPÍK, Jiří. Kdo byl kdo v naší kulturní politice 1948-1953 :biografický slovník stranických a svazových funkcionářů, státní administrativy, divadelních a filmových pracovníků, redaktorů ... 1. vyd. Praha: Libri, 2002, 278 s. ISBN 80-7277-093-4. info
  • BÁRTA, Jiří. Strategické plánování pro neziskové organizace. Praha: Nadace rozvoje občanské společnosti, 1997. ISBN 80-902302-0-2. info
  • SMOLÍKOVÁ, A. Působnost obcí, charakteristika samostatné a přenesené působnosti. Edited by Petr Průcha. 1996, 36 l. info
Výukové metody
skupinový projekt, diskuse, domácí úkoly
Metody hodnocení
Výuka probíhá blokově. Zkouška bude věnována závěrečnému projektu studentů.
Informace učitele
Součástí kurzu je teoretická, skupinová příprava uměleckého projektu, na jehož zvládnutí bude postaveno závěrečné hodnocení.
https://elf.phil.muni.cz/elf3/course/view.php?id=1133
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2019, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2023, podzim 2024.