FF:MVKU_07 Kulturní provoz - Informace o předmětu
MVKU_07 Příprava projektu a projektové dokumentace
Filozofická fakultapodzim 2020
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Mgr. Viktor Pantůček, Ph.D. (přednášející)
doc. Ing. František Svoboda, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Mgr. Viktor Pantůček, Ph.D.
Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Alena Taranzová
Dodavatelské pracoviště: Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta - Předpoklady
- Orientace v současném umění.
Orientace v aktuálních trendech v oblasti managementu v umění.
Kreativní přístup.
Schopnost práce ve skupině. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 11 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Kurz zaměřený k praktickému uplatnění získaných ekonomických a kulturních vědomostí na oblast činnosti kulturních institucí.
Hlavním cílem předmětu je buď samostatně, nebo ve skupině připravit konkrétní projekt. - Výstupy z učení
- Studenti budou schopni strategicky naplánovat projekt.
Studenti budou schopni připravit žádost o grant.
Studenti budou schopni kreativně pracovat na projektu.
Studenti budou schopni připravit skupinový projekt. - Osnova
- poslání a základní scénář projektu
- vnější a vnitřní analýza
- dramaturgie, produkční zajištění a finanční rozvaha
- pracovní verze projektu
- definitivní verze projektu
- závěrečná prezentace projektu
- závěrečná obhajoba projektu
- Literatura
- KAISER, Michael M. Strategické plánování v umění : praktický průvodce. 1. vyd. Praha: Divadelný ústav, 2009, 146 s. ISBN 9788070082362. info
- SMOLÍKOVÁ, Marta. Management v kultuře. Praha, 2008. info
- ŠKARABELOVÁ, Simona. Vlivy financování projektů z evropských fondů na změnu v organizační struktuře nestátních neziskových organizací. In Čtyři roky členství zemí střední a východní Evropy v EU: důsledky a nové výzvy pro národní a tegionální trhy práce. 1. vyd. Karviná: Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné, 2008, s. 132-138. ISBN 978-80-7248-466-9. info
- ŠKARABELOVÁ, Simona a Jarmila NESHYBOVÁ. Ekonomika kultury a masmédií. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2007, 210 s. ISBN 9788021042674. info
- ŠKARABELOVÁ, Simona. Marketing ve veřejném sektoru. první. Brno: MU, 2007, 201 s. elektronické skriptum. ISBN 9788021042926. info
- ŠKARABELOVÁ, Simona. Komunikace a Public Relations. 1. vydání. Brno: MU, 2005, 81 s. ISBN 80-210-3745-8. info
- HYÁNEK, Vladimír a Simona ŠKARABELOVÁ. Úvodní studie pro vyhodnocení globálních grantů. Brno: NROS - Nadace rozvoje občanské společnosti, 2005, 47 s. info
- Komunikace s veřejností a ještě něco navíc-- : strategické plánování, marketing a marketingový výzkum, fundraising. Edited by Marcela Bergerová. Vyd. 1. Praha: Spiralis, 2003, 99 s. ISBN 8090301533. info
- KNAPÍK, Jiří. Kdo byl kdo v naší kulturní politice 1948-1953 :biografický slovník stranických a svazových funkcionářů, státní administrativy, divadelních a filmových pracovníků, redaktorů ... 1. vyd. Praha: Libri, 2002, 278 s. ISBN 80-7277-093-4. info
- BÁRTA, Jiří. Strategické plánování pro neziskové organizace. Praha: Nadace rozvoje občanské společnosti, 1997. ISBN 80-902302-0-2. info
- SMOLÍKOVÁ, A. Působnost obcí, charakteristika samostatné a přenesené působnosti. Edited by Petr Průcha. 1996, 36 l. info
- Výukové metody
- skupinový projekt, diskuse, domácí úkoly
- Metody hodnocení
- Výuka probíhá blokově. Zkouška bude věnována závěrečnému projektu studentů.
- Informace učitele
- Součástí kurzu je teoretická, skupinová příprava uměleckého projektu, na jehož zvládnutí bude postaveno závěrečné hodnocení.
https://elf.phil.muni.cz/elf3/course/view.php?id=1133 - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (podzim 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2020/MVKU_07