AJL16065 Dějiny Británie v zrcadle dramatu

Filozofická fakulta
podzim 2021
Rozsah
0/2/0. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Mgr. Tomáš Kačer, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Tomáš Kačer, Ph.D.
Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Tomáš Hanzálek
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta
Rozvrh
St 8:00–9:40 G24
Předpoklady
AJL01002 Anglický jazyk II || AJ01002 Anglický jazyk II
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/25
Mateřské obory/plány
předmět má 14 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
The course is designed as an opportunity to look into various events or personalities from the British history from a perspective of an analytical study of their representation in dramatic works. As such, it is a multidisciplinary course (history, literary studies, theory of fictional representation). Course objectives: 1. To learn about events and personalities from various periods of the history of Great Britain. 2. To analyze and interpret dramatic texts; compare and contrast literary and historical sources. 3. To acquire a critical approach towards concepts of “facts”, “representation”, and “interpretation”.
Osnova
  • * Introduction * Theory – historical writing, historical fiction, fictional representation * King Richard III * Thomas Becket * Joan of Arc * The Restoration * Queen Victoria and Edward VII * King George VI * Winston Churchill * Anthony Eden
Metody hodnocení
The pass line in 60%. The final grade will consist of these 3 parts: 1. In-class presentation (up to 25% of the final grade). 2. Class participation (up to 25%). 3. A research paper (up to 50%).
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2021/AJL16065