AJU2303 Reflektivní seminář k praxi 1

Filozofická fakulta
podzim 2021
Rozsah
0/1/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Jitka Sedláčková, Ph.D. (přednášející)
Nicola Catherine Fořtová, B.A., M.A. (přednášející)
Garance
Mgr. Jitka Sedláčková, Ph.D.
Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Tomáš Hanzálek
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta
Rozvrh
Čt 10:00–11:40 M22
Předpoklady
AJU2302 Učitelská praxe z AJ 1 || NOW( AJU2302 Učitelská praxe z AJ 1 )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 30 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/30, pouze zareg.: 0/30
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Tento kurz probíhá jednou za dva týdny. Klíčová témata vycházejí ze zážitků studentů během učitelské praxe. Zkušeností z průběžné praxe budou studenti se spolužáky z ostatních skupin učitelské praxe reflektovat, sdílet a podrobovat diskuzi. Studenti si rovněž upevní a rozšíří znalosti v oblastech plánování výuky, analýzy jazyka a další profesní kompetence. Vycházet se bude z potřeb studentů pramenících z průběžné učitelské praxe.
Výstupy z učení
Po splnění kurzu bude student schopen: 1. Reflektovat na svou praxi a identifikovat v přípravě a ve výuce klíčové oblasti ke zlepšení. 2. Mít hlubší vhled do praktických aplikací didaktiky anglického jazyka při výuce jazykových prostředků a řečových dovedností v sekundárním školství. 3. Rozšířit svůj repertoár metod a činností pro výuku jazykových prostředků a řečových dovedností. 4. Poskytnout a přijmout konstruktivní zpětnou vazbu.
Osnova
  • 1. Diskuze se spolužáky o klíčových tématech vyplývajících z Učitelské praxe 1. 2. Tandemová výuka. 3. Plánování a výběr materiálů pro specifické kontexty výuky. 4. Vybrané techniky pro výuku jazykových prostředků a řečových dovedností. 5. Praktické úvahy nad řízením třídy a vybrané techniky. 6. Vybrané aspekty profesního rozvoje.
Literatura
    povinná literatura
  • Gower, R., Phillips, D., & Walters, S. (2005). Teaching Practice Handbook. Oxford: Macmillan.
    doporučená literatura
  • Scrivener, J. (1994). Learning Teaching: A guidebook for English Language Teachers. Oxford: Macmillan Heinemann.
  • Ghaye, T. (2011). Teaching and Learning through Reflective Practice: A practical guide for positive action. London: Routledge.
  • Thornbury, S. (1997). About Language. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Harmer, J. (2007). The practice of English Language Teaching. Harlow: Longman.
  • MOON, Jennifer A. A handbook of reflective and experiential learning : theory and practice. 1st pub. London: Routledge Falmer, 2004, viii, 252. ISBN 9780415335164. info
    neurčeno
  • ISBN 9780415335164
Výukové metody
Diskuze, párová a skupinová práce, praktické ukázky, četba.
Metody hodnocení
K získání zápočtu za tento kurz se musí studenti zúčastnit všech hodin a musí odevzdat určitý počet reflektivních zápisů na téma vlastní výuky během učitelské praxe 1, ve které popíší své přednosti a slabiny ve výuce. Tyto zápisy budou vzájemně číst a účastnit se diskuse. Na začátku semestru předloží svůj plán rozvoje a na konci semestru jej vyhodnotí a navrhnou akční plán jak hodlají s identifikovanými slabinami naložit.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2022, podzim 2022.