DKKP_P_21 Teorie digitální kultury

Filozofická fakulta
podzim 2021
Rozsah
2/0/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Mgr. Jozef Cseres, PhD. (přednášející)
doc. Mgr. Jakub Macek, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Jozef Cseres, PhD.
Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Jan Karafiát
Dodavatelské pracoviště: Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je prohloubení znalostí studentů v oblasti digitální kultury se zaměřením na konkrétní disertační projekty a s důrazem na nové poznatky a nové interpretace.
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu schopen:
- prokázat hlubokou znalost výzkumného pole své disertační práce;
- popsat nové poznatky a inovativní interpretace v oblasti umění nových médií.
Osnova
  • - Teorie digitální kultury
  • - Nové poznatky v oblasti digitální kultury
  • - Diskuse o projektech disertačních prací v kontextu výzkumných polí, v nichž jsou situovány
Literatura
  • Luca Follis and Adam Fish: Hacker States. MIT Press: 2020.
  • Robert W. Gehl: Weaving the Dark Web. Legitimacy on Freenet, Tor, and I2P. MIT Press: 2018.
  • Jessa Lingel: Digital Countercultures and the Struggle for Community. MIT Press: 2017.
  • Jaroslav Švelch: Gaming the Iron Curtain How Teenagers and Amateurs in Communist Czechoslovakia Claimed the Medium of Computer Games, MIT Press: 2018.
  • Steffen P. Walz and Sebastian Deterding (eds.): The Gameful World. Approaches, Issues, Applications. MIT Press: 2015.
Výukové metody
Přednášky, diskuze, domácí úkoly, prezentace.
Metody hodnocení
- Docházka 50 %
- Odevzdání písemné práce (20 normostran) pojednávající teoretickou část disertace v širším kontextu současného stavu bádání
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý druhý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025.