FF:DESB01 Studijní seminář I - Informace o předmětu
DESB01 Studijní seminář I
Filozofická fakultapodzim 2022
- Rozsah
- 0/1/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Simona Kramosilová (přednášející)
PhDr. Ladislava Zbiejczuk Suchá, Ph.D. (přednášející) - Garance
- PhDr. Ladislava Zbiejczuk Suchá, Ph.D.
Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Alice Lukavská
Dodavatelské pracoviště: Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 28 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 21/28, pouze zareg.: 0/28 - Mateřské obory/plány
- Design informačních služeb (program FF, B-DIS_)
- Cíle předmětu
- Cílem série navazujících studijních seminářů je podpora kompetencí studenta ke zvládání plně distančního studia, náležitostí k jeho ukončení, a systematickému profesnímu posunu. Dílčími cíli tedy jsou: podpora informační gramotnost, sebeřízené učení v online prostředí, tvorba a sdílení výstupů designového procesu, systematický profesní rozvoj.
- Výstupy z učení
- studenti posílili vybranou dimenzi informační gramotnosti: vyhledávání informací, výzkum, hodnocení informací, tvorba a sdílení informací,
studenti posílili vybranou dimenzi sebeřízeného učení: řízení času a úkolů, plánování studia a rozvoje, tvorba a udržování osobního vzdělávacího prostředí, tvorba a udržování osobní vzdělávací sítě, reflexe učení a studia, práce se zpětnou vazbou, učení v prostředí sítí,
studenti posílili vybranou oblast tvorby a sdílení výstupů designového procesu: komunikace s mentorem, vydefinování designového problému nebo jeho části, komunikace a sdílení výstupu designového procesu,
studenti posílili vybranou dimenzi profesního rozvoje: založení profesního portfolia, plánování profesního rozvoje, reflexe, konzultace. - Osnova
- Úvodní setkání - plánování semestr
- Průběžná práce se studijním portfoliem/deníkem
- Retrospektiva na konci semestru
- Výukové metody
- Asynchronní studium (text, video, podcast, interaktivní materiály)
Synchronní konzultace (individuální mentoring a tutoring, skupinové konzultace prostřednictvím peer-learning) - Metody hodnocení
- Student prokáže absolvování asynchronní či synchronní lekce (splněním úkolu, kvízu, účastí).
Proběhne individuální hodnocení nad studijním portfoliem. - Informace učitele
- Kurz práce s informacemi https://kisk.phil.muni.cz/kpi 100metod https://100metod.cz/ M&P – Metodologie, techniky a postupy věd informačních, kognitivních a pedagogických
https://kisk.phil.muni.cz/metodologie Financováno z projektu MUNI 3.2.1, reg. číslo NPO_MUNI_MSMT-16606/2022, realizovaného v rámci Národního plánu obnovy pro oblast vysokých škol pro roky 2022–2024. - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (podzim 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2022/DESB01