FF:ISKM81 Propagace na sociálních sítích - Informace o předmětu
ISKM81 Propagace na sociálních sítích
Filozofická fakultapodzim 2022
- Rozsah
- 1/1/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Lukáš Havlík (přednášející)
Mgr. Tomáš Marek (přednášející) - Garance
- PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Alice Lukavská
Dodavatelské pracoviště: Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta - Rozvrh
- každý lichý čtvrtek 8:00–11:40 D33
- Předpoklady
- Předmět nemá žádné prerekvizity.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 12 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 4/12, pouze zareg.: 0/12 - Mateřské obory/plány
- předmět má 14 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Sociální sítě patří dnes už k běžně využívaným propagačním kanálům. A není divu. Přináší potenciál oslovení velmi širokého počtu lidí, a to bez nutnosti předběžného nákupu mediálního prostoru. Studenti budou po absolvování předmětu vědět, co k rozjetí relevantní kampaně na sociálních sítích (primárně na Facebooku/Instagramu) potřebují znát, připravit a zařídit. Současně budou schopni kampaň v reklamním systému nastavit, spravovat a vyhodnotit.
- Osnova
- 1. Úvod do předmětu, organizace a plán postupu, sociální sítě jako propagační kanál.
- 2. Výběr projektu pro týmovou práci; obsah a reklama na sociálních sítích - propojené světy; sítě jako součást propagačního mixu, návaznost na marketingovou strategii; místo a role ve funnelu; první práce s Facebook Business Managerem.
- 3. Company, customer, competitors. Ads Manager, publika, pixel a měření, knihovna reklam.
- 4. Cíle, typy a struktura kampaní, tvorba kampaní, setů a reklam. Formáty reklamy, témata, kreativa. Pravidla inzerce.
- 5. Postupná optimalizace, možnosti vyhodnocování (systém vs. webová analytika), metriky, práce s rozpočty, řešení problémů, reporting, vizualizace dat.
- 6. Pokročilé techniky propagace, dynamická reklama, katalog a feed produktů, A/B testování, automatizace, API.
- 7. Reklama na dalších sítích: Linkedin, Pinterest, Waze… Uzavření, prezentace projektů.
- Literatura
- Meta Blueprint [e-learning]. Dostupné z: https://www.facebookblueprint.com/student/catalog
- LOSEKOOT, Michelle a Eliška VYHNÁNKOVÁ. Jak na sítě : ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích. Vydání první. V Brně: Jan Melvil Publishing, 2019, 325 stran. ISBN 9788075550842. URL info
- SHARP, Byron. Jak se budují značky: co obchodníci nevědí. Přeložil Petr Sumcov. Praha: Dobrovský, 2018. Knihy Omega. ISBN 978-80-7390-618-4.
- SHOTTON, Richard. Anatomie rozhodování: 25 skrytých faktorů, které ovlivňují to, jak nakupujeme. Přeložil Kateřina Paterová. Praha: Dobrovský, 2020. Via. ISBN 978-80-7642-548-4.
- BARDEN, Phil. Decoded: The Science Behind Why We Buy. Chichester: John Wiley & Sons Inc, 2013.
- Výukové metody
- Výuka v sedmi blocích jednou za 14 dní umožňuje větší fokus na dané téma – jak v teoretické, tak hlavně v praktické oblasti. Nabyté znalosti studenti rovnou aplikují v praxi.
Týmová spolupráce na společném projektu, brainstorming, brainwriting, práce s cílovou skupinou, hodnotovou nabídkou, s daty apod.
Přímá práce v reklamních systémech. - Metody hodnocení
- Cesta k udělení zápočtu vede přes průběžnou týmovou práci na společném projektu, závěrečnou prezentaci a krátký test.
Nutnost docházky bude upřesněna do začátku semestru.
Informace k podmínkám pro kombinované studenty budou doplněny. - Informace učitele
- Vlastní notebook je pro předmět vhodný. K praktické práci bude třeba mít účet na sociální síti Facebook.
Výuka probíhá v blocích každých 14 dní - první výukový blok proběhne 15. září 2022.
Vyučující předmětu má prostor ke schvalování výjimek, pokud máte o předmět velký zájem a nevešli jste se, sepište žádost o výjimku s vysvětlením motivace a nebojte se žádost poslat. - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2022/ISKM81