FF:SUS_173 Jazz standards I - Course Information
SUS_173 Jazz standards I: From Louis Armstronga to Oscar Peterson
Faculty of ArtsAutumn 2022
- Extent and Intensity
- 2/0/0. 4 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
- Teacher(s)
- MgA. Jan Dalecký (lecturer), PhDr. Dagmar Koudelková (deputy)
- Guaranteed by
- PhDr. Dagmar Koudelková
Department of Musicology – Faculty of Arts
Contact Person: Mgr. Jan Karafiát
Supplier department: Department of Musicology – Faculty of Arts - Timetable
- Mon 10:00–11:40 N51
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Musicology (programme FF, B-VH_) (6)
- Musicology (programme FF, N-VH_) (4)
- Culture Management (programme FF, N-MNGK_) (4)
- Combined Art Studies (programme FF, B-US_) (6)
- Theory of Interactive Media (programme FF, B-INME_) (6)
- Theory of Interactive Media (programme FF, N-INME_) (4)
- Course objectives (in Czech)
- V rámci kurzu budou studenti schopni orientovat se v historii světové, především americké populární písně, jejíž kvality dokládají svým setrvalým zájmem o stále nová přepracování jazzoví hudebníci, tentokrát již celého světa. Znamená to tu oblast nonartificiální hudby, jíž se u nás říká evergreen a v anglické literatuře standard. Nepatří sem tedy pop-music posledního zhruba půlstoletí, jejíž plody jsou pro jazzmany nezajímavé, neinspirující, nepoužívané až nepoužitelné. Základem nepřeberné studnice standardů jsou písně, psané ve větší míře od dvacátých do šedesátých let XX. století do broadwayských muzikálů, hollywoodských filmů a volná tvorba, nazývaná Tin Pan Alley Songs. To znamená především tvorbu „velké šestky“ nejúspěšnějších skladatelů (Jerome Kern, Irving Berlin, Cole Porter, George Gershwin, Richard Rodgers, Harold Arlen, ročníky 1885-1905) a dalších autorů, setrvávajících dodnes na repertoáru mnoha populárních i jazzových umělců (Jimmy McHugh, Walter Donaldson, Vernon Duke, Duke Ellington ad.). Výběr písní bude vycházet jak z umístění v dobových hitparádách, tak z častosti uvádění v pozdější době až do současnosti.
- Syllabus (in Czech)
- První semestr, tj. ca. 12 přednášek, bude rozdělen takto: Autentické dobové interpretace budou východiskem pro srovnání s novějšími pojetími hudebníky éry tradičního jazzu, swingu a ještě i poválečného vývoje této hudby. Znamená to, že vedle sebe zazní dávná nahrávka např. Freda Astaira, Binga Crosbyho či Ruth Etting a poté Louis Armstrong, Benny Goodman nebo Oscar Peterson
- Literature
- recommended literature
- KINKLE, Roger D. The Complete Encyclopedia of Popular Music and Jazz 1900-1950. Arlington House, New Rochelle, NY – 5 Volumes, 1974
- internetový zdroj: SecondHandSongs https://secondhandsongs.com/
- GIOIA, Ted. The Jazz Standards – A Guide to the Repertoire. Oxford-New York: Oxford University Press, 2012
- GIOIA, Ted. The history of jazz. 2nd ed. Oxford: Oxford University Press, 2011, 444 s. ISBN 9780195399707. info
- SCHMIDT-JOOS, Siegfried and Ivo OSOLSOBĚ. Muzikál. Translated by Ada Hlavatá. 1. vyd. Praha: Supraphon, 1968, 290 s. URL info
- Assessment methods (in Czech)
- písemný test (10-12 otázek), podmínkou alespoň 50% účast na přednáškách
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- Study Materials
- Enrolment Statistics (Autumn 2022, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/autumn2022/SUS_173