FF:UZHIA03sm Seminář k pedagogické praxi - Informace o předmětu
UZHIA03sm Seminář k pedagogické praxi
Filozofická fakultapodzim 2022
- Rozsah
- 0/2/3. Přímá výuka; domácí příprava. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- prof. Mgr. Lukáš Fasora, Ph.D. (přednášející)
Mgr. et Mgr. Václav Kaška, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Dorota Egerlová (pomocník)
Mgr. Jana Fantová (pomocník) - Garance
- prof. Mgr. Lukáš Fasora, Ph.D.
Historický ústav – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Historický ústav – Filozofická fakulta - Rozvrh
- St 14:00–15:40 B2.34
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství historie pro střední školy (program FF, N-HIU_) (2)
- Cíle předmětu
- Autoevaluace pedagogického procesu. Studenti si zapisují souběžně s předmětem Pedagogická praxe II.
- Výstupy z učení
- Po absolvování vyučovacích pokusů (pedagogické praxe) je schopen analyzovat svoje didaktické působení a nacházet příčiny úspěchu/neúspěchu při práci ve třídě. Písemná zpráva o zadaném didaktickém jevu, sledovaném během pedagogické praxe.
- Osnova
- Didaktické dovednosti v praxi.
- Povinnosti pedagoga a chod školy.
- Specifický přístup ke studentům s poruchami učení.
- Literatura
- povinná literatura
- STRADLING, Robert. Jak učit evropské dějiny 20. století. Praha, MŠMT 2014.
- Rámcové vzdělávací programy MŠMT
- LABISCHOVÁ, Denisa a Blažena GRACOVÁ. Příručka ke studiu didaktiky dějepisu. Vyd. 1. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, Filozofická fakulta, 2008, 276 s. ISBN 9788073685843. info
- JULÍNEK, Stanislav. Základy oborové didaktiky dějepisu. 1. dotisk 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2008. ISBN 978-80-210-3495-2. info
- doporučená literatura
- STRADLING, Robert. Multiperspektivita ve vyučování dějepisu: příručka pro učitele. Praha, MŠMT 2004.
- Dejepis21.cz Dějepis v 21. století (vzdělávací portál; online). Dostupné z: http://www.dejepis21.cz/.
- ČINÁTL, Kamil a Jaroslav PINKAS. Dějiny ve filmu : film ve výuce dějepisu. Vyd. 1. Praha: Ústav pro studium totalitních režimů, 2014, 248 s. ISBN 9788087912119. info
- PRŮCHA, Jan. Moderní pedagogika. 4., aktualizované a doplně. Praha: Portál, 2009, 481 stran. ISBN 9788073675035. info
- MAŇÁK, Josef a Vlastimil ŠVEC. Výukové metody. Brno: Paido, 2003, 219 s. 148. ISBN 80-7315-039-5. info
- Metodické inspirace : dějepis ve škole : ze zkušeností učitelů základních a středních škol. Praha: Asociace učitelů dějepisu ČR, 1998, 156 s. info
- PRŮCHA, Jan. Učebnice: teorie a analýzy edukačního média : příručka pro studenty, učitele, autory učebnic a výzkumné pracovníky. Brno: Paido, 1998, 148 s. ISBN 8085931494. info
- BENEŠ, Zdeněk. Historický text a historická kultura. 1. vyd. Praha: Karolinum, 1995, 224 s. ISBN 8071841269. info
- Úvod do teorie a praxe výuky dějepisu. Edited by Stanislav Julínek. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 1995, 155 s. ISBN 8021012250. info
- MAŇÁK, Josef. Nárys didaktiky [Maňák, 1993]. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 1993, 111 s. ISBN 80-210-0210-731. info
- ČAPEK, Vratislav. Didaktika dějepisu. 1. vyd. V Praze: Státní pedagogické nakladatelství, 1985, 271 s. URL info
- Výukové metody
- Diskuse s vyučujícím o sledování určeného výukového jevu.
- Metody hodnocení
- Zápočet na základě rozboru písemné zprávy o určeném výukovém jevu na SŠ.
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (podzim 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2022/UZHIA03sm