FF:ISKM52 Digitální hry - Informace o předmětu
ISKM52 Digitální hry - analýza a design
Filozofická fakultapodzim 2023
- Rozsah
- 1/1/0. 5 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Mgr. et Mgr. Zdeněk Záhora (přednášející)
PhDr. Ladislava Zbiejczuk Suchá, Ph.D. (cvičící) - Garance
- PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Alice Lukavská
Dodavatelské pracoviště: Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Čt 10:00–11:40 B204, kromě Čt 16. 11.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 14/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20 - Mateřské obory/plány
- Informační studia a knihovnictví (program FF, B-IS) (2)
- Informační studia a knihovnictví (program FF, B-ISK_) (5)
- Informační studia a knihovnictví (program FF, N-IS) (2)
- Informační studia a knihovnictví (program FF, N-ISK_) (5)
- Cíle předmětu
- Cílem kurzu je naučit studenty prototypovat hry či interaktivní systémy využívající herních prvků. Dílčí cíle jsou (a) rozvíjet schopnost kritické analýzy pravidel a struktury digitálních a deskových her a (b) naučit studenty praktickým metodám rychlé tvorby papírových prototypů herních systémů. Tyto dva stavební kameny podporují hlavní cíl předmětu, kterým je (c) zlepšit dovednosti studentů v navrhování her. Kurz zahrnuje i přednášku odborníka, který aktivně pracuje v průmyslu tvorby digitálních her (Hangar 13, Madfinger, Amanita Design, Bohemia Interactive).
- Výstupy z učení
- Student bude schopen: - navrhovat jednoduché hry - vytvořit papírové prototypy her - analyzovat a měnit pravidla (digitálních) her - porozumět procesům navrhování her - určit typ cílového hráče a vnímat rozdíly mezi různými zážitky, které mohou hry stimulovat - navrhnout a provést testy k ověření kvalit hry pro cílové publikum - popsat možnosti (ne)digitálních her jako svébytného média Výstupy kurzu: - 1x text: analýza konkrétní (digitální) hry a/nebo herní mechaniky | samostatná práce - 1x návrh: návrh (digitální) hry | samostatná práce - 1x hra: prototyp digitální/deskové hry | týmová práce
- Osnova
- -- WORKSHOPs - design deskových her (jednou za 3 týdny v průběhu kurzu)
- -- DISCUSSION - s profesionálním herním designérem (jeden z týdnů během kurzu - operativně)
- TOPICS:
- -- (Digital) Games, Game Design, Game Design Myths
- -- Role of a Game Designer, Typology of Players
- -- Creative Process, Fundamentals of Game Design
- -- Ludemes, Game elements
- -- Rules, Goals
- -- Game vs. Play vs Gameplay | vs Toy vs Puzzle
- -- Gameplay Deconstruction, Game Analysis
- -- Playtesting, Focustesting
- -- Game Balancing, Difficulty
- -- Narrative Game Design
- Literatura
- povinná literatura
- HUNICKE, LEBLANC & ZUBEK. MDA: A formal approach to game design and game research. Discovery. 2004, Sv. 83. Dostupné z: http://www.cs.northwestern.edu/~hunicke/MDA.pdf
- doporučená literatura
- MCALLISTER, Graham. The difference between focus testing and player testing. Edge [online]. 2012. Dostupné z: http://www.edge-online.com/features/the-difference-between-focus-testing-and-player-testing
- SCHULTZ, Charles, BRYANT, Robert. Game Testing Mercury Learning & Information. 2011.
- GEE, James Paul. What video games have to teach us about learning and literacy. Palgrave. 2003.
- AARSETH, Espen. Introduction to Gamestudies. 2001. Dostupné z: http://www.gamestudies.org/0101/editorial.html
- BARTLE, Richard. Hearts, Clubs, Diamonds, Spades: Players who suit MUDs. 1996. Dostupné z: http://www.mud.co.uk/richard/hcds.htm
- LEVY, Luis, NOVAK, Jeannie. Game Development Essentials: Game QA & Testing. Cengage Learning. 2009.
- ENTERTAINMENT SOFTWARE ASSOCIATION. Essential Facts: About the computer and videogame industry – 2013. Dostupné z: http://www.theesa.com/facts/pdfs/ESA_EF_2013.pdf
- DOSTÁL, Jiří. Výukový software a počítačové hry – nástroje moderního vzdělávání. In Časopis pro technickou a informační výchovu. 2009.
- AARSETH, Espen. Cybertext: Perspectives on Ergodic Literature. JHU Press. 1997.
- BOGOST, Ian. Persuasive games : the expressive power of videogames. 1st MIT Press pbk. ed. Cambridge, Mass.: MIT Press, 2010, xii, 450. ISBN 9780262026147. info
- MÄYRÄ, Frans. An introduction to game studies : games in culture. first published. Los Angeles: SAGE, 2008, ix, 196. ISBN 9781412934466. info
- JENKINS, Henry. Convergence culture : where old and new media collide. 1st published in paperback. London: New York University Press, 2008, xi, 353. ISBN 9780814742952. info
- SCHELL, Jesse. The Art of Game Design: A book of lenses. 2008. ISBN 0-12-369496-5. info
- KERR, Aphra. The business and culture of digital games : gamework/gameplay. first published. London: SAGE Publications, 2006, x, 177. ISBN 1412900476. info
- JUUL, Jesper. Half-real : video games between real rules and fictional worlds. Cambridge, Mass.: MIT Press, 2005, ix, 233. ISBN 9780262516518. info
- Výukové metody
- přednášky, workshopy, čtení, týmové navrhování her a prototypování
- Metody hodnocení
- skupinová diskuse o týmovém projektu, odevzdání textů (analýza, vlastní návrh), průběžné úkoly
- Informace učitele
- Výuka bude probíhat na Fakultě informatiky ve čtvrtek 10-12. Místnost bude upřesněna.
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (podzim 2023, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2023/ISKM52