FF:MUB_019 Lektorské praktikum - Informace o předmětu
MUB_019 Lektorské praktikum
Filozofická fakultapodzim 2023
- Rozsah
- 0/2/0. 5 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Monika Mikulášková (cvičící)
Mgr. Lucie Jagošová, DiS., PhD. (cvičící) - Garance
- Mgr. Lucie Jagošová, DiS., PhD.
Oddělení muzeologie – Ústav archeologie a muzeologie – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Miriam Molnárová
Dodavatelské pracoviště: Oddělení muzeologie – Ústav archeologie a muzeologie – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Čt 21. 9. 14:00–17:40 M21, Čt 26. 10. 14:00–17:40 M21, Čt 9. 11. 14:00–17:40 M21, Čt 7. 12. 14:00–17:40 M21
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 30 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 2/30, pouze zareg.: 0/30 - Mateřské obory/plány
- předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Kurz se zabývá úlohou lektorů a průvodců v muzeích a dalších kulturních institucích, jejich kompetencemi a způsoby práce. Je zaměřen na získání praktických dovedností pro veřejné vystupování, průvodcovskou činnost a pro práci se skupinami návštěvníků.
- Výstupy z učení
- - formulovat krátký výklad na základě vybraného předmětu;
- navrhnout muzejně edukační aktivity pro různé cílové skupiny;
- popsat významné aspekty ovlivňující komunikaci v muzeu;
- vysvětlit základní pravidla, která jsou stěžejní při poskytování zpětné vazby účastníkům edukačních programů - Osnova
- Úloha lektorů a průvodců v muzeích a dalších kulturních institucích;
- Osobnost a kompetence lektora/průvodce;
- Základní formy, metody a výrazové prostředky v práci lektora/průvodce;
- Práce se skupinou;
- Praktická cvičení
- Literatura
- doporučená literatura
- Museum educator's handbook. Edited by Graeme K. Talboys. 3rd ed. Burlington, VT: Ashgate, 2011, x, 221 p. ISBN 9781409401537. info
- SKÁCELOVÁ, Jana, Lenka MRÁZOVÁ, Dana GABAĽOVÁ a Jiří KOCOUREK. Jak provázet výstavou : Tipy pro průvodce. 1. vyd. Praha: občanské sdružení Cesta tam a zase zpátky, 2005, 37 s. ISBN 80-7319-051-6. info
- FISHER, Robert. Učíme děti myslet a učit se :praktický průvodce strategiemi vyučování. 1. vyd. Praha: Portál, 1997, 172 s. ISBN 80-7178-120-7. info
- Výukové metody
- Teoretická příprava, skupinové a individuální projekty
- Metody hodnocení
- Skupinová prezentace seminárních úkolů a ústní rozprava
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2023/MUB_019