RLDrA01 Doktorský seminář I: Disertační výzkumný projekt

Filozofická fakulta
podzim 2023
Rozsah
0/2/0. 25 kr. Ukončení: k.
Vyučující
doc. PhDr. David Zbíral, Ph.D. (přednášející)
doc. Mgr. Aleš Chalupa, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Aleš Chalupa, Ph.D.
Ústav religionistiky – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Kristýna Čižmářová
Dodavatelské pracoviště: Ústav religionistiky – Filozofická fakulta
Rozvrh
každé sudé pondělí 10:00–11:40 J.509, kromě Po 13. 11.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem kurzu je příprava, prezentování a dokončení návrhu disertačního výzkumného projektu, na jehož základě školitel v případě přijetí sestavuje zadání dizertační práce. V první části kurzu je návrh upravován a diskutován v individuálních konzultacích se školitelem. V druhé části kurzu je prezentován na semináři před ostatními studenty, kteří k němu poskytují kritickou reflexi. Připomínky jsou po konzultaci se školitelem zapracovány do finální verze disertačního projektu. Vedle toho student připravuje pod dohledem školitele návrh svého studijního plánu.
Výstupy z učení
Po úspěšném absolvování kurzu budou studenti schopni:
  • sepsat komplexní návrh výzkumného projektu, zahrnující anotaci, teoretická východiska, předpokládaný posun ve stavu bádání, způsob řešení a očekávaný přínos;
  • prezentovat návrh výzkumného projektu a účastnit se debaty o něm;
  • zapracovat zpětnou vazbu a dospět ke konečné podobě disertačního projektu;
  • naplánovat průběh doktorského studia z hlediska volby kurzů a dalších činností.
  • Osnova
    • Seznámení s cíli a průběhem kurzu
    • Individuální konzultace se školitelem
    • Prezentace projektů na semináři
    Literatura
      povinná literatura
    • ŠANDEROVÁ, Jadwiga. Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách. Praha: Sociologické nakladatelství, 2009, 209 s. Studijní texty, 34. svazek. ISBN 978-80-86429-40-3. info
    • SILVERMAN, David. Ako robiť kvalitatívny výskum : praktická príručka. Translated by Martin Štulrajter. Bratislava: Ikar, 2005, 327 s. ISBN 8055109044. info
    Výukové metody
    Individuální konzultace se školitelem; samostatná četba; samostatná práce na návrhu výzkumného projektu; skupinová práce v semináři; kritická reflexe projektu; prezentace; diskuse.
    Metody hodnocení
    Do 31. 10. (podzimní semestr), resp. 31. 3. (jarní semestr), studenti zpracovávají (1) návrh výzkumného projektu (na předepsaném formuláři) a (2) návrh studijního plánu (v IS MU) a diskutují tyto návrhy se školitelem, který k nim poskytuje podrobnou zpětnou vazbu. Studenti zpětnou vazbu zapracovávají a připravují prezentaci návrhu výzkumného projektu. Na základě zpětné vazby k prezentaci a dalších konzultací se školitelem odevzdávají ke zkušebním termínům konečnou verzi výzkumného projektu a studijního plánu. Hodnocení: základem hodnocení je kvalita prezentace (10 %), účast v diskusi o ostatních projektech (10 %) a odborná a formální kvalita konečné verze návrhu výzkumného projektu (80 %).
    Navazující předměty
    Další komentáře
    Studijní materiály
    Předmět je vyučován každý semestr.
    Povinný zápis v 1. roce studia.
    Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
    Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2022, podzim 2022, jaro 2023, jaro 2024, podzim 2024, jaro 2025.