FF:ZD_17 Design multimédií - Informace o předmětu
ZD_17 Zvukový design multimediálního díla
Filozofická fakultapodzim 2023
- Rozsah
- 1/1/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Mgr. Jana Horáková, Ph.D. (přednášející), doc. PhDr. Martin Flašar, Ph.D. (zástupce)
Ing. MgA. Dominik Konečný (cvičící) - Garance
- doc. Mgr. Jana Horáková, Ph.D.
Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Ing. Alena Albíniová
Dodavatelské pracoviště: Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Čt 12. 10. 14:00–17:40 N31, Čt 26. 10. 14:00–17:40 N31, Čt 9. 11. 14:00–17:40 N31, Čt 23. 11. 14:00–17:40 N31, Čt 7. 12. 14:00–17:40 N31, Čt 21. 12. 14:00–17:40 N31
- Předpoklady
- ZD_13 Design zvukového díla
Základy zvukové produkce a postprodukce, obecná orientace a schopnost samostatné práce v DAW. Základní orientace v 3D softwarech či herních enginech je výhodou. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Zvukový design a multimediální technologie (program FF, N-ZVUK_) (3)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit studenty s designovými a řemeslnými postupy při tvorbě interaktivního multimediálního díla, především digitálních her. To obnáší osvojení si specifik: obecné nelinearity, uvažování nad skladbou a zvukovým prostorem v rámci událostí a provázanost zvukového designu s dalšími složkami celku díla (vizuální, herní, zážitkovou, narativní, atd). Předmět se bude věnovat jak samotné implementaci zvukových objektů v rámci vícerozměrného virtuálního prostoru, tak různým přístupům k práci s hudbou v rámci interaktivního díla a dalším dílčím složkám zvukového systému (ambienty, voice over, atd). V rámci individuálních konzultací nad projekty budou rozvíjeny i designové, případně umělecké, kompetence studentů. Předmět je praktický a bude vyučován projektově. Cílem je aby studenti byli schopni samostatně implementovat jimi navržené řešení v rámci dostupných nástrojů. V průběhu předmětu bude využíván herní engine Unity rozšířený o zvukový engine FMOD.
- Výstupy z učení
- • schopnost navrhnout řešení zvukové složky herního či jiného interaktivního média
• schopnost navržené řešení implementovat za použití vhodných nástrojů
• schopnost navrhnout a implementovat strukturu zvukového projektu v enginu FMOD
• studenti budou schopní se orientovat v herním enginu Unity
• studenti znají specifika zvukového designu pro různé kamerové žánry (2D, fps, 3rd person, ortografické), herní žánry (action, rpg, budovatelské, casual) či platformy (pc, konzole, VR, mobilní) - Osnova
- 1. Seznámení, prezentace studentů, úvod do problematiky, představení nástrojů, základní seznámení s Unity a FMOD
- 2. Zvukové události (eventy), parametrizace, efekty a mix
- 3. Přístupy k hudbě v rámci interaktivního zážitku, historie a současnost herního zvukového designu
- 4. Specifika posluchače, simulace poslechových prostor, VR
- 5. Zvukový design pro 2D
- 6. Výstupní projekt, návrh, technické řešení, individuální konzultace
- Literatura
- doporučená literatura
- WERNING Stefan. Making Games: The Politics and Poetics of Game Creation Tools. ISBN 9780262044837
- SICART Miguel. Play Matters. ISBN 9780262534512
- FILIMOWICZ, Michael. Foundations in sound design for interactive media: a multidisciplinary approach. London: Routledge/Taylor & Francis Group, 2020. ISBN 9781315106342.
- SINCLAIR, Jean-Luc. Principles of game audio and sound design: sound design and audio implementation for interactive and immersive media. New York, NY: Routledge, 2020. ISBN 9781315184432.
- Unity Learn: https://learn.unity.com/
- FMOD Studio documentation: https://www.fmod.com/docs/2.02/studio/welcome-to-fmod-studio.html
- ROBINSON Ciaraan. Game Audio with FMOD and Unity - , ISBN 9781138315976
- Výukové metody
- Předmět bude vyučován v rámci počítačových cvičení v nichž bude obsažena také úvodní teoretická část. V rámci cvičení studenti pracují na projektech, které následně v rámci samostatné práce rozšiřují do finálního projektu.
- Metody hodnocení
- Výstupem předmětu je projekt využívající získaných dovedoností, kteří studenti zpracovávájí jak v hodinách tak samostatně. Ukončení předmětu bude formou společné prezentace, rozpravy a následného hodnocení těchto projektu.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Statistika zápisu (podzim 2023, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2023/ZD_17