FF:DESB17 Virtuální realita - Informace o předmětu
DESB17 Virtuální realita: teorie a praxe
Filozofická fakultapodzim 2024
- Rozsah
- 0/1/1. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučováno synchronně online - Vyučující
- Mgr. Alžběta Šašinková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. David Košatka (přednášející)
Mgr. Simona Kramosilová (přednášející)
Bc. Eliška Janečková (cvičící) - Garance
- Mgr. Alžběta Šašinková, Ph.D.
Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Alice Lukavská
Dodavatelské pracoviště: Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta - Předpoklady
- Jedinou podmínkou pro absolvování kurzu je základní technická gramotnost, která vám umožní spustit a nastavit zapůjčený headset. Studenti však budou mít po celou dobu k dispozici podporu lektorů kurzu.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 32 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 31/32, pouze zareg.: 0/32 - Mateřské obory/plány
- Design informačních služeb (program FF, B-DIS_)
- Cíle předmětu
- Hlavním cílem kurzu je seznámit studující s technologií VR, headsetem typu Oculus Quest 2, a s výběrem VR aplikací, které poskytují základní přehled o tom, jak VR funguje a jak se využívá. Kurz je koncipován jako úvod do VR, a proto nabídne teoretické základy pro porozumění tématu, reprezentativní praktické ukázky a prostor pro reflexi osobních zkušeností studujících.
- Výstupy z učení
- Po absolvování kurzu by studenti měli umět:
- ovládat virtuální prostředí a potřebný hardware
- pochopit vliv základních prvků VR na zážitek uživatele VR a jeho kognitivní zpracování
- vyhledávat a nacházet aplikace VR vhodné pro různé účely a cílové skupiny
- kriticky posoudit oblasti a témata, v nichž má VR obzvláště vysoký nebo nízký potenciál
- reflektovat vlastní zkušenosti s VR a transformovat je do konstruktivní zpětné vazby. - Osnova
- Přednášky: 1) Úvod do VR a náležitosti kurzu 2) Avataři - virtuální lidé 3) Virtuální prostředí 4) Sociální interakce ve VR 5) VR a vzdělávání --- 6) Testování aplikací a reflexe.
- Výukové metody
- V první části semestru bude každý týden v interaktivní osnově připravena krátká asynchronní přednáška na dílčí téma. Ve druhé polovině semestru budou naplánovány termíny pro synchronní testování aplikací. Všichni studující by si měli otestovat minimálně 4 aplikace. Každá z vybraných aplikací se bude testovat ve dvou podvečerních termínech (oba mimo páteční výuku), aby měli studující možnost vybrat si ten, který jim více vyhovuje. Součástí testování budou krátké reflektivní diskuse.
- Metody hodnocení
- Ve zkouškovém období proběhne série reflektivních diskusí (kolokvií), kde probereme propojení získaných teoretických poznatků s vlastní zkušeností studujících. Podmínkou úspěšného zakončení předmětu je tedy aktivní účast na některém termínu závěrečného kolokvia.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2024/DESB17