FF:DESB31 Praxe III - Informace o předmětu
DESB31 Praxe III
Filozofická fakultapodzim 2024
- Rozsah
- 0/0/2. 5 kr. Ukončení: z.
Vyučováno synchronně online - Vyučující
- MgA. Michaela Štetiarová (přednášející)
PhDr. Ladislava Zbiejczuk Suchá, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Simona Kramosilová (cvičící)
Bc. Evgeniia Tokmakova (cvičící) - Garance
- PhDr. Ladislava Zbiejczuk Suchá, Ph.D.
Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Alice Lukavská
Dodavatelské pracoviště: Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 28 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 27/28, pouze zareg.: 0/28 - Mateřské obory/plány
- Design informačních služeb (program FF, B-DIS_)
- Cíle předmětu
- Pod vedením expertů z praxe si studenti osvojí metody, techniky a nástroje pro ideaci, prototypování a testování služeb. Předmět je založený na řešení designové výzvy a postupné tvorbě prototypů od low-fidelity prototypů po high-fidelity prototypy a jejich testování. Studenti pracují v týmech, řeší reálné designové výzvy pod vedením zkušených designerů. Alternativně lze kurz absolvovat jako individuální projekt s intenzivním mentoringem.
- Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu studenti:
- chápou iterativní povahu designového procesu,
- umí pracovat s běžnými nástroji pro online prototypování,
- osvojí si facilitační dovednosti,
- ví, jak poskytovat konstruktivní zpětnou vazbu na návrhy,
- dokážou otestovat pomocí vhodných metod koncepty služby i high-fidelity prototypy. - Osnova
- 1. Úvodní hodina, představení nástrojů, stanovení týmů
- 2. Designová výzva
- 3. Ideační techniky, ideace.
- 4. Prototypovací techniky
- 5. Low-fi prototypování
- 6. Testování konceptů
- 7. High-fi prototypování
- 8. Testování použitelnosti
- 9. Testování přístupnosti
- 10. Continous discovery
- 11. Prezentace
- Literatura
- Banfield, R., Lombardo, C. T., & Wax, T. (2016). Design sprint: a practical guidebook for building great digital products. O’Reilly Media, Inc.
- Výukové metody
- Design studio
- Metody hodnocení
- Závěrečná prezentace - kritéria pro hodnocení:
- kvalita výzkumu, důraz na potřeby uživatele,
- síla konceptu,
- provedení prototypu,
- progres v designu low-fi k high-fi,
- kvalita UX,
- citlivost k environmentálnímu a sociálnímu kontextu,
- prezentační dovednosti. - Informace učitele
- Financováno z projektu MUNI 3.2.1, reg. číslo NPO_MUNI_MSMT-16606/2022, realizovaného v rámci Národního plánu obnovy pro oblast vysokých škol pro roky 2022–2024.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2024/DESB31