FF:FAVp021 Produk., distr., uváděcí praxe - Informace o předmětu
FAVp021 Produkční, distribuční a uváděcí praxe
Filozofická fakultapodzim 2024
- Rozsah
- 2/0/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Bc. Jan Bodnár (přednášející)
Martin Horyna (KVIFF) (přednášející)
Mgr. Šárka Jelínek Gmiterková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Daniel Krátký (přednášející)
Pavel Müller (Sirena Film) (přednášející)
Amelie Von Kienlin (Amusement Park) (přednášející) - Garance
- Mgr. Šárka Jelínek Gmiterková, Ph.D.
Ústav filmu a audiovizuální kultury – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Šárka Jelínek Gmiterková, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Ústav filmu a audiovizuální kultury – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Pá 14:00–17:40 C34, kromě Po 18. 11. až Ne 24. 11.
- Předpoklady
- Předmět lze vhodně kombinovat s kurzy FAVh057 (Výzkum filmových festivalov) a FAVp022 (Úvod do filmové a audiovizuální výchovy).
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 8 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Praktický kurz na první pohled sice nese široký a všeobjímající název, jeho cílem je studenty seznámit se základními parametry, výzvami a problémy tuzemského filmového prostředí. Každou z oblastí pokryje bloková výuka jednoho z pozvaných hostů, kteří studenty provedou svojí činností v jedné z oblastí filmového průmyslu; představí vybrané projekty a identifikují klíčové know how, bez něhož by se při své každodenní praxi neobešli. Studenti tak dostanou jedinečnou možnost nejen poznat dlouholetého dramaturga MFF KV či producenta jedné z důležitých českých servisních firem, ale také zjistit, jaké požadavky a nároky by museli splnit, pokud by v jedné z vybraných oblastí chtěli sami uspět.
- Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu studenti získají základní povědomí o:
- tuzemské filmové produkci, jak z pohledu výrobce dokumentárních snímků, tak z perspektivy servisní firmy zajišťující služby nadnárodním produkcím
- festivalových strategiích, jak z pohledu samotných filmařů, tak z pohledu festivalových dramaturgů
- provozu okresního kina, včetně programování, financování a propagace
- znalostech, dovednostech a zkušenostech, které jim mohou být nápomocné při uplatnění se v jednom z představených odvětví - Osnova
- Výuka proběhne vždy v pátek odpoledne v rozvrhových blocích po cca 4 hodinách.
- Dan Krátký - 27.9. a 8.11.
- Data-driven programování kina.
- V první, spíše přednáškové části, se zaměříme na programování, vyhodnocování a práci s daty. Podle jakého vzorce kino rozhoduje, který film půjde do jakého slotu a sálu, kolikrát jej bude uvádět a jak dlouho se film bude vracet. Jak porozumět pestré skupině diváků, pro něž chce kino mít diverzifikovanou nabídku? Jak a kdy je potřeba vzít do úvahy socio-kulturní kontext města/čtvrti, aby program zafungoval?
- Ve druhé části přednášky si pustíme vybraný snímek a na modelových případech různých kin si ukážeme, jak s ním programově pracovat. Uvidíme, jak různé filmy fungují nejen v různých regionech, ale i kulturních prostorech.
- Jan Bodnár - 4.10.
- Produkce dokumentárního filmu
- Přednáška absolventa bakalářského studia na FAV Jana Bodnára se zaměří na produkci dokumentárního filmu: od prvních fází vývoje, přes natáčení, post-produkci až po distribuční strategie. Jak a kdy do jednotlivých fází projektu vstupuje producent? Jak se tato profese liší od produkčního, výkonného producenta či producenta kreativního? Na konkrétní případové studii vzniku a distribuce filmu Jiříkovo vidění s následnou projekcí si ukážeme, jaké podmínky aktuálně panují v Čechách pro dokumentární tvůrce i producenty a jak se změnila pravidla hry v rámci festivalového a distribučního okruhu v posledních letech.
- Pavel Müller - 11.10.
- Produkce mezinárodního koprodukčního projektu
- Přednáška představí základní fáze výroby mezinárodního koprodukčního projektu. Na příkladu snímku NA ZAPADNI FRONTE KLID si ukážeme přípravu výroby, konceptualizaci řešení, přípravu jednotlivych složek a proces natáčení z perspektivy producenta a line producenta (dispozice, reportovani atd). Výklad bude doprovodí řada ilustračních dokumentů.
- Amelie Von Kienlin (producentka) - 25.10. TBS
- Martin Horyna - 15.11. a 6.12.
- Filmové festivaly
- Dvojice prakticky orientovaných přednášek o filmových festivalech a jejich vlivu na cirkulaci filmů. První setkání přiblíží ekosystém tzv. „festivalového okruhu“: Co od festivalů, filmových trhů a dalších specializovaných akcí očekávají různé skupiny filmových profesionálů? Čím se živí sales agent? A proč měla Anora Seana Bakera premiéru v Cannes namísto Karlových Varů? Druhá přednáška se na filmové festivaly zaměří „zevnitř“: Jaké dovednosti by měl mít festivalový dramaturg? A jakými způsoby se od 3000 přihlášek lze dostat k finálnímu výběru několika desítek filmů?
- Literatura
- povinná literatura
- Petr Szczepanik a kol., Studie vývoje českého hraného kinematografického díla. Praha: Státní fond kinematografie 2015.
- SZCZEPANIK, Petr. Screen industries in East-central Europe. London: BFI, 2021, xiii, 289. ISBN 9781839022739. info
- BILÍK, Petr. Financování filmu jako aspekt kulturní politiky. Vydání první. Praha: NLN, 2020, 202 stran. ISBN 9788074227622. info
- Výukové metody
- Přednášky, QA, případně projekce.
- Metody hodnocení
- Každý student/ka napíše krátké resumé každého z bloků. Na každý blok vychází shrnutí o délce 2 NS (tedy 3600 znaků včetně mezer). Jeden blok si student/ka vyberou ke zpracování závěrečné eseje v rozsahu minimálně 8 NS. Pro ni si zvolí jedno ze dvou témat, které každý pedagog představí v závěru svého přednáškového bloku.
- Informace učitele
- https://is.muni.cz/auth/el/phil/podzim2024/FAVp021/index.qwarp
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2024/FAVp021