FF:PRSJA009 Tlumočnický seminář - Informace o předmětu
PRSJA009 Specializovaný tlumočnický seminář
Filozofická fakultapodzim 2024
- Rozsah
- 0/2/4. 5 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Veronika De Azevedo Camacho, Ph.D. (přednášející)
doc. PhDr. Petr Dytrt, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Bc. Eva Lalkovičová, Ph.D. (náhr. zkoušející) - Garance
- doc. PhDr. Petr Dytrt, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Milada Malá, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta - Rozvrh
- každý sudý pátek 10:00–11:40 G02
- Předpoklady
- PRSJA004 Odborný překlad. seminář II
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Překladatelství španělštiny (program FF, N-PMEJ_)
- Cíle předmětu
- Hlavním cílem předmětu je nabídnout studentům nástroje k rozvíjení tlumočnických kompetencí v rámci specializací: a) konsekutivní tlumočení, b) simultánní tlumočení
- Výstupy z učení
- Studenti získají komplexní průpravu, díky které budou schopni volit vhodné strategie k dalšímu rozvíjení vlastních tlumočnických kompetencí.
- Osnova
- Blok I: Konsekutivní tlumočení Blok II: Simultánní tlumočení Pozornost bude zaměřena tři tematické okruhy: 1) Tlumočení pro správní orgány 2) Tlumočení v obchodní praxi 3) Tlumočení pro kulturní instituce a organizace.
- Literatura
- Jones, Roderick, Conference Interpreting Explained., St Jerome Publishing, 1998
- Čeňková, I. a kol, Teorie a didaktika tlumočení, Praha UTRL FF UK, 2001
- Gillies, Andrew, Note-taking for Consecutive Interpreting, Manchester, St. Jerome Publishing, 2005
- Výukové metody
- Výukové metody kurzu jsou dány jeho ryze praktickou povahou. Základním předpokladem je důkladná a systematická příprava před každou hodinou, a to tak, aby studenti byli schopni ve vyučování pracovat podle zadání vyučujícího.
- Metody hodnocení
- K úspěšnému zakončení kurzu a získání zápočtu je třeba pravidelná účast na seminářích, v rámci nichž se studenti aktivně zapojují do výuky. Vzhledem k povaze předmětu a charakteru práce v hodinách, je třeba, aby studenti pravidelně plnili úkoly zadané vyučujícími, které jsou bodově hodnoceny. Zápočet: a) konsekutivní tlumočení vybrané promluvy b) simultánní tlumočení vybrané promluvy (hranice úspěšnosti: 70% z celkového počtu 100 bodů)
- Vyučovací jazyk
- Španělština
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2024/PRSJA009