DESB54 Learning design

Filozofická fakulta
podzim 2025
Rozsah
1/1/0. 4 kr. Ukončení: k.
Vyučováno synchronně online
Vyučující
RNDr. Michal Černý, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Simona Kramosilová (přednášející)
Mgr. Simona Kramosilová (cvičící)
Garance
RNDr. Michal Černý, Ph.D.
Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Alice Lukavská
Dodavatelské pracoviště: Katedra informačních studií a knihovnictví – Filozofická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je získání základních dovedností a kompetencí potřebných pro práci Learning designera.
Výstupy z učení
Po absolvování student:
- Rozumí základním principům Learning Designu a roli Learning designera.
- Je schopen definovat vzdělávací cíle a strukturovat obsah do smysluplných celků.
- Umí navrhovat a vybírat vhodné výukové strategie a metody.
- Ví, jak používat vybrané digitální nástroje pro tvorbu poutavých vzdělávacích materiálů.
- Je schopen zajišťovat přístupnost a použitelnost vzdělávacích objektů.
- Umí měřit efektivitu vzdělávacího objektu a provádět jeho evaluaci.
Osnova
  • Během semestru si projdeme následující tematické moduly:
  • 1. Úvod do learning designu
  • 2. Analýza potřeb a cílové skupiny
  • 3. Návrh vzdělávacího objektu
  • 4. Vzdělávací strategie a metody
  • 5. Vytváření vzdělávacích objektů
  • 6. Evaluace vzdělávacího objektu
Literatura
    doporučená literatura
  • E-learning methodologies and good practices. Online. FAO, 2010. ISBN 978-92-5-134401-9. Dostupné z: https://doi.org/10.4060/i2516e
Výukové metody
E-learning, skupinová práce, projektová práce
Metody hodnocení
Studují plní průběžné úkoly a odevzdává finální výstup v podobě vzdělávacího objektu a jeho popisu.
Informace učitele
Financováno z projektu MUNI 3.2.1, reg. číslo NPO_MUNI_MSMT-16606/2022, realizovaného v rámci Národního plánu obnovy pro oblast vysokých škol pro roky 2022–2024. Financováno z projektu MUNI 3.2.1, reg. číslo NPO_MUNI_MSMT-16606/2022, realizovaného v rámci Národního plánu obnovy pro oblast vysokých škol pro roky 2022–2024.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2024.