FF:SPEDM110 Praxe (invidividuální plán) - Informace o předmětu
SPEDM110 Odborná praxe a supervize v magisterském studiu (individuální plán)
Filozofická fakultapodzim 2025
- Rozsah
- 70 hodin. 5 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Mgr. Martin Majcík, Ph.D. (přednášející)
doc. PhDr. Dana Knotová, Ph.D. (přednášející)
doc. PhDr. Petr Hlaďo, Ph.D. (cvičící)
doc. PhDr. Bohumíra Lazarová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Jana Navrátilová, DiS., Ph.D. (cvičící)
Mgr. et Mgr. Klára Harvánková, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Mgr. Martin Majcík, Ph.D.
Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Helena Juřicová
Dodavatelské pracoviště: Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Sociální pedagogika a poradenství (program FF, N-SOPP_) (3)
- Cíle předmětu
- Cílem odborné praxe je vytvoření základních dovedností, rozvoj kompetencí v přímé práci s klienty (dětmi, mládeží nebo dospělými) v instituci na základě individálního výběru studenta.
- Výstupy z učení
- identifikovat etická dilemata související s činností organizace; poznat platnou legislativu pro oblast pedagogické, poradenské nebo sociální práce, v níž se profiluje organizace, kde je vykonávána praxe; vytvořit autoevaluační portfolio;
- Osnova
- Praktický výcvik, rozvoj profesních dovedností sociálního pedagoga.
- Literatura
- REITMAYEROVÁ, Eva. Cílená zpětná vazba : metody pro vedoucí skupin a učitele. Illustrated by Věra Broumová. Vydání první. Praha: Portál, 2007, 173 stran. ISBN 9788073673178. info
- MUSIL, Libor. "Ráda bych Vám pomohla, ale ..." Dilemata práce s klienty v organizacích. Brno: Marek Zeman, 2004, 243 s. ISBN 80-903070-1-9. info
- Výukové metody
- praxe portfolio
- Metody hodnocení
- zápočet, k zápočtu je požadováno vedení dokumentace o průběhu praxe
- Studijní opora
- https://elf.phil.muni.cz/24-25/course/view.php?id=468
- Další komentáře
- Poznámka k četnosti výuky: individuálně.
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2025/SPEDM110