MCZV03 Moderní trendy ve výuce středoškolské matematiky

Přírodovědecká fakulta
jaro 2025
Rozsah
0/1/0. 1 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně
Vyučující
RNDr. Jakub Novák (přednášející)
Garance
prof. RNDr. Radan Kučera, DSc.
Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav matematiky a statistiky – Ústavy – Přírodovědecká fakulta
Rozvrh
Po 17. 2. až So 24. 5. Po 18:00–19:50 M4,01024
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět rozvíjí následující kompetence:
Připravit vyučovací hodinu s využitím zdrojů matematických úloh (1.2)
Prověřovat vědomosti žáků, vytvářet testy a písemné práce (4.1)
Využívat různé didaktické metody: e-learning, blended learning, projektová výuka, CLIL apod. (2.2)
Využívat různé informační zdroje včetně sociálních sítí (6.2)
Motivovat žáky a podporovat jejich zvídavost (2.3)
Výstupy z učení
Vyplývají z položky Cíle předmětu a na tom místě zmíněných klíčových kompetencí, viz https://msmt.gov.cz/vzdelavani/kompetencni-ramec-absolventa-ucitelstvi.
Osnova
  • 1. (2 hod) Příprava na hodinu, zdroje matematických úloh.
    2. (2 hod) Didaktická technika.
    3. (2 hod) Prověřování vědomostí žáků, tvorba testu a písemné práce.
    4. (2 hod) Práce s nadanými a žáky se specifickými nároky.
    5. (2 hod) Obohacení výuky – projektové vyučování, e-learning a blended learning, gamifikace, CLIL.
    6. (2 hod) Vizuální matematika – sociální síť jako místo pro inspiraci k výuce matematiky.
    7. (2 hod) Hejného metoda výuky matematiky.
Literatura
  • HEJNÝ, Milan a Pavel ŠALOM. Matematika / autoři: Milan Hejný, Pavel Šalom ; ilustrace: Lukáš Urbánek. Illustrated by Lukáš Urbánek. 1. vydání. Praha: H-mat, o.p.s., 2017, 80 stran. ISBN 9788090575684. info
  • FUCHS, Eduard a Eva ZELENDOVÁ. Matematika v médiích. Využití slovních úloh při kooperativní výuce na základních a středních školách. 1. vyd. Praha: Jednota českých matematiků a fyziků, 2015, 121 s. ISBN 978-80-7015-145-7. info
  • DRLÍK, Martin. Moodle : kompletní průvodce tvorbou a správou elektronických kurzů. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2013, 344 s. ISBN 9788025137598. info
  • AMBROSE, Susan A. How learning works : seven research-based principles for smart teaching. Edited by Richard E. Mayer. 1st ed. San Francisco, CA: Jossey-Bass, 2010, xxii, 301. ISBN 9780470484104. info
  • WILLINGHAM, Daniel T. Why don't students like school? : a cognitive scientist answers questions about how the mind works and what it means for your classroom. 1st ed. San Francisco: Jossey-Bass, 2009, 180 s. ISBN 9780470279304. info
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/sci/jaro2025/MCZV03