PřF:Bi2030c Fylog. a div. vyš. rostl. -cv. - Informace o předmětu
Bi2030c Fylogeneze a diverzita vyšších rostlin - cvičení
Přírodovědecká fakultajaro 2018
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- prof. RNDr. Petr Bureš, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Petr Šmarda, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Olga Rotreklová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. et Mgr. Pavel Daněk, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Andrea Gálová (cvičící)
Mgr. Markéta Chudomelová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Ivana Lipnerová (cvičící)
Mgr. Tereza Maňáková (cvičící)
Mgr. Ester Michálková (cvičící)
Mgr. Pavel Novák, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Tomáš Peterka, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Jana Procházková (cvičící)
Mgr. Patrícia Singh, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Anna Šímová (cvičící)
Mgr. Markéta Táborská, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Bc. Kristýna Veselá (cvičící)
Mgr. Pavel Veselý, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Dominik Zukal (cvičící) - Garance
- prof. RNDr. Petr Bureš, Ph.D.
Ústav botaniky a zoologie – Biologická sekce – Přírodovědecká fakulta
Kontaktní osoba: prof. RNDr. Petr Bureš, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Ústav botaniky a zoologie – Biologická sekce – Přírodovědecká fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- Bi2030c/01: Út 13:00–14:50 D36/225, P. Bureš
Bi2030c/02: Út 15:00–16:50 D36/225, P. Bureš
Bi2030c/03: St 8:00–9:50 D36/225, P. Bureš
Bi2030c/04: St 12:00–13:50 D36/225, P. Bureš
Bi2030c/05: St 10:00–11:50 D36/225, P. Bureš - Předpoklady
- NOW( Bi2030 Fylog. a diver. vyš. rostlin )&&( Bi1090 Fylog. a diver. řas a hub && Bi1090c Fylog. a diver. řas a hub -cv. )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-EB)
- Speciální biologie (program PřF, B-EXB)
- Speciální biologie (program PřF, B-EXB, směr Experimentální biologie rostlin)
- Cíle předmětu
- Systém a evoluce rostlin je jednou z úvodních disciplin studia biologie. Předmět je určen studentům oboru systematická biologie a učitelství biologie. Cvičení tvoří nedílnou součást přednášky a jejich hlavním cílem je znalosti nabyté studiem spojit s konkrétní představou vytvořenou během pozorování živých nebo preparovaných modelových objektů a fixovanou nákresem s vysvětlivkami. Důraz je při tom kladen na srovnávací morfologii tj. zejména u čeledí kvetoucích rostlin jsou tyto prezentovány na základě jednoho "modelového druhu".
- Osnova
- 1. a 2: Organologie: kořen, stonek, list, květ (+ opylení), plod, šíření diaspor; 3. Bryophyta; 4. Lycopodiophyta; 5. Psilotophyta a Equisetophyta; 5. Polypodiophyta 6. Nahosemenné 1: Cycadophyta a Pinophyta (Gingkoopsida); 7. Nahosemenné 2: Pinophyta (Pinopsida), Gnetophyta; 8-14. Vybrané významné čeledi krytosemenných v závislosti na fenologické situaci.
- Literatura
- SMEJKAL, Miroslav. Systém a evoluce vyšších rostlin. In Fylogeneze, systém a biologie organismů. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1992, s. 205-349. ISBN 80-04-22815-1. info
- HENDRYCH, Radovan. Systém a evoluce vyšších rostlin : učební přehled. 2., upr. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1986, 499 s. URL info
- Výukové metody
- laboratorní cvičení
- Metody hodnocení
- Protokoly z cvičení. Preparace morfologického herbáře. Písemný test. Zápočet.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Statistika zápisu (jaro 2018, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/sci/jaro2018/Bi2030c