JAP01 Angličtina pro přírodovědce 1

Přírodovědecká fakulta
podzim 2006
Rozsah
0/2. 2 kr. (příf plus uk plus > 4). Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Hana Ševečková, M.A. (přednášející)
Mgr. Eva Čoupková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Věra Hranáčová (přednášející)
PhDr. Hana Němcová (přednášející)
Mgr. Milada Pavlovová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Andrea Rozkošná (přednášející)
Dr. Michael Svoboda, B.A. (přednášející)
Garance
Mgr. Hana Ševečková, M.A.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Přírodovědecké fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: JUDr. Helena Sýkorová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
JAP01/B1: Po 11:00–12:50 J5, H. Němcová
JAP01/B2: Út 13:00–14:50 J1, H. Němcová
JAP01/B3: Út 15:00–16:50 J1, H. Němcová
JAP01/B4: St 13:00–14:50 J1, H. Němcová
JAP01/B5: Čt 9:00–10:50 J2, A. Rozkošná
JAP01/C1: Po 14:00–15:50 J1, A. Rozkošná
JAP01/C2: Po 16:00–17:50 J1, A. Rozkošná
JAP01/C3: Út 8:00–9:50 J2, A. Rozkošná
JAP01/C4: Út 10:00–11:50 J2, A. Rozkošná
JAP01/C5: St 8:00–9:50 J2, A. Rozkošná
JAP01/C6: St 11:00–12:50 J4, A. Rozkošná
JAP01/F1: Po 14:00–15:50 J2, M. Pavlovová
JAP01/F2: Po 16:00–17:50 J2, M. Pavlovová
JAP01/F3: Út 17:00–18:50 J5, M. Pavlovová
JAP01/G1: Po 12:00–13:50 J4, V. Hranáčová
JAP01/G2: Čt 10:00–11:50 J4, V. Hranáčová
JAP01/G3: St 9:00–10:50 J4, V. Hranáčová
JAP01/G4: Út 8:00–9:50 J4, V. Hranáčová
JAP01/M1: Út 10:00–11:50 J5, M. Svoboda
JAP01/M2: Čt 13:00–14:50 J2, M. Svoboda
JAP01/M3: Út 13:00–14:50 J5, M. Svoboda
JAP01/M4: Po 12:00–13:50 J1, M. Svoboda
JAP01/M5: Čt 11:00–12:50 J2, M. Svoboda
JAP01/Z1: Čt 8:00–9:50 J4, V. Hranáčová
JAP01/Z2: Út 10:00–11:50 J4, V. Hranáčová
JAP01/Z3: Út 13:00–14:50 J4, V. Hranáčová
Předpoklady
Znalost anglického jazyka na středoškolské úrovni.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 516 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Cíl: Rozvinout u studentů akademické a odborné dovednosti nezbytné ke studiu cizojazyčné odborné literatury, což umožní studentům přístup k nejnovějším poznatkům v jejich oboru.
Osnova
  • Posluchačům doporučujeme absolvovat první dva semestry výuky odborně zaměřené angličtiny (podle sekcí) k úspěšnému zvládnutí zkoušky z odborné angličtiny (JA001): Cíl kurzu JAP01: Rozvinout u studentů akademické a odborné dovednosti nezbytné ke studiu cizojazyčné literatury potřebné k vypracování bakalářské práce. Pokročilost: střední Rozsah: 2 semestry, 2 hod týdně Obecné cíle: 1. rozvinout čtecí dovednosti tak, aby studenti dovedli pracovat s cizojazyčným autentickým odborným textem 2. rozvinout mluvní dovednosti tak, aby studenti dovedli komunikovat v běžných životních situacích 3. rozvinout poslechové dovednosti tak, aby studenti rozuměli slyšenému textu z oblastí každodenního života 4. zopakovat a prohloubit znalost gramatiky v nových kontextech Obecné úkoly: 1) Studenti se naučí: * zběžně prohlédnout text a pochopit jeho celkový význam (skimming) * vyhledat v textu specifické informace (scanning), * formulovat hlavní myšlenku textu 2) jak sdělit informace o sobě, o svém studiu a univerzitě, jak definovat, klasifikovat a srovnávat 3) jak pochopit celkový význam slyšeného i specifickou informaci 4) upevní si znalost gramatiky
Literatura
  • Přehled doporučené literatury - viz informace učitele.
Záložky
https://is.muni.cz/ln/tag/PříF:JAP01!
Metody hodnocení
Výuka v každém semestru zakončena zápočtem - podmínkou je úspěšné vykonání zápočtového testu a 85% přítomnost ve výuce.
Navazující předměty
Informace učitele
I. Doporučená literatura ke studiu akademické angličtiny A) MLUVNÍ DOVEDNOSTI, 1. Longman Language Activator, Longman, 1994 2. Speak Clearly : Pronunciation and listening, P. Rogerson, J. B. Gilbert, CUP 3. Study Speaking, T. Lynch, K. Anderson, CUP 4. Speaking, M. Rignall, C. Furmeaux, Prentice Hall Europe, 1997 5. Exploring Spoken English, Ronald Carter, Michael McCarthy, CUP 1997 6. Situational Dialogues, Michael Ockenden, Longman 1998 7. Keep Talking, Friederike Klippel, CUP 1998; B) ČTENÍ 1. Developing Reading Skills, F. Grellet, CUP 2. Authentic English for Reading, B. Abbs, V. Cook, M. Underwood, OUP 3. Inside Meaning - Proficiency Reading Comprehension, M. Swan, CUP 4. Study Reading, E. H. Glendinning, B. Holmstrom, CUP, 1997 5. Reading, English for Academic Study Series, D. McGovern, Prentice Hall Europe, 1994 6. English for Science, F. Zimmerman, Prentice Hall, 1989 7. General Science, M. Bates, T. Dudley, LONGMAN, 1995 8. Basic English for Science, OUP; C) PSANÍ 1. Academic Writing Course, R. Jordan, LONGMAN 2. Writing, R. White, Prentice Hall International 1994 3. Study Skills for Academic Writing, J. Trzeciak, Prentice Hall International 1994 4. Process Writing, Ron White and Valerie Arndk, Longman 1997; D) POSLECH 1. Listen Carefully, J. C. Richards, OUP, 1990 2. Task Listening, CUP 3. Listening Advanced, J. Revell, OUP 1990 4. Study Listening 5. Academic Listening Encounters, M. Espeseth, CUP 1999; E) GRAMATIKA 1. Essential Grammar in Use, R. Murphy, CUP, 1995 2. English Grammar in Use, R. Murphy, CUP, 1995 3. Collins COBUILD Student's Grammar Practice Materials, Dave Willis, Collins, 1991 4. Collins COBUILD English Grammar, Collins, 1992 5. Cvičebnice anglické gramatiky, Sarah Peters - Tomáš Gráf, Polyglot 1993; FCE Examination Papers 1 - 5, k dispozici v jazykové studovně. CD ROM Excel at Academic English
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2007 - akreditace, podzim 2007.