PřF:JAZ03 Angličtina pro geografy III - Informace o předmětu
JAZ03 Angličtina pro geografy III
Přírodovědecká fakultapodzim 2008
- Rozsah
- 0/2. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Hana Ševečková, M.A. (přednášející)
Mgr. Věra Hranáčová (přednášející) - Garance
- Mgr. Hana Ševečková, M.A.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Přírodovědecké fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Magdalena Kunzová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- JAZ03/01: Po 12:00–13:50 J5, V. Hranáčová
JAZ03/02: St 14:00–15:50 J5, V. Hranáčová
JAZ03/03: St 12:00–13:50 J5, V. Hranáčová
JAZ03/04: Út 10:00–11:50 J5, V. Hranáčová - Předpoklady
- ! JAP03 Angličtina pro přírodovědce 3 || ! JAP04 Angličtina pro přírodovědce 4 || !NOW( JAC03 Angličtina pro chemiky III ) || ! JAC03 Angličtina pro chemiky III || !NOW( JAF03 Angličtina pro fyziky III ) || ! JAF03 Angličtina pro fyziky III || !NOW( JAG03 Angličtina pro geology III ) || ! JAG03 Angličtina pro geology III || !NOW( JAM03 Angličtina pro matematiky III ) || ! JAM03 Angličtina pro matematiky III || !NOW( JAB03 Angličtina pro biology III ) || ! JAB03 Angličtina pro biology III
Znalost angličtiny na středoškolské úrovni. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Aplikovaná geografie (program PřF, N-GK)
- Aplikovaná matematika - geografie (program PřF, B-GR)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-BI)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Deskriptivní geometrie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Deskriptivní geometrie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-MA)
- Fyzická geografie (program PřF, N-GK) (2)
- Fyzika pro víceoborové studium (program PřF, B-FY) (2)
- Fyzika pro víceoborové studium (program PřF, B-GE)
- Fyzika pro víceoborové studium (program PřF, B-GK) (2)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-FY) (2)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Geografická kartografie a geoinformatika (program PřF, B-GK) (2)
- Geografická kartografie a geoinformatika (program PřF, N-GK) (2)
- Geografie a kartografie (program PřF, B-GR)
- Geografie a kartografie (program PřF, B-GR, směr Fyzická geografie)
- Geografie a kartografie (program PřF, B-GR, směr Humánní geografie)
- Geografie a kartografie (program PřF, B-GR, směr Kartografie a geoinformatika)
- Geografie a kartografie (program PřF, B-GR, směr Obecný směr)
- Geografie a kartografie (program PřF, B-GR, směr Profesní směr)
- Geografie a kartografie (program PřF, M-GR)
- Geografie a kartografie (program PřF, M-GR, směr Fyzická geografie)
- Geografie a kartografie (program PřF, M-GR, směr Kartografie a geoinformatika)
- Geografie a kartografie (program PřF, M-GR, směr Klimatologie a hydrologie)
- Geografie a kartografie (program PřF, M-GR, směr Regionální geografie a regionální rozvoj)
- Geografie a kartografie (program PřF, M-GR, směr Socioekonomická geografie)
- Geografie a kartografie (program PřF, N-GR)
- Geografie a kartografie (program PřF, N-GR, směr Fyzická geografie)
- Geografie a kartografie (program PřF, N-GR, směr Kartografie a geoinformatika)
- Geografie a kartografie (program PřF, N-GR, směr Klimatologie a hydrologie)
- Geografie a kartografie (program PřF, N-GR, směr Regionální geografie a regionální rozvoj)
- Geografie a kartografie (program PřF, N-GR, směr Socioekonomická geografie)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-BI)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-FY)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GE)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-CH)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-IO)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-MA)
- Geografie pro víceoborové studium (program PřF, B-FY) (2)
- Geografie pro víceoborové studium (program PřF, B-GE) (2)
- Geografie pro víceoborové studium (program PřF, B-GK) (2)
- Geografie pro víceoborové studium (program PřF, B-CH)
- Geografie pro víceoborové studium (program PřF, B-MA)
- Geografie (program PřF, B-GK) (2)
- Geografie (program PřF, B-GK, směr Fyzická geografie)
- Geografie (program PřF, B-GK, směr Humánní geografie)
- Geoinformatika a regionální rozvoj (program PřF, B-AG)
- Geoinformatika a trvalá udržitelnost (program PřF, B-AG)
- Geologie pro víceoborové studium (program PřF, B-FY)
- Geologie pro víceoborové studium (program PřF, B-GE)
- Geologie pro víceoborové studium (program PřF, B-GK) (2)
- Geologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GE)
- Geologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Chemie pro víceoborové studium (program PřF, B-GK)
- Chemie pro víceoborové studium (program PřF, B-CH)
- Chemie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Chemie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-CH)
- Matematika pro víceoborové studium (program PřF, B-GK)
- Matematika pro víceoborové studium (program PřF, B-MA)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Regionální geografie a regionální rozvoj (program PřF, N-GK) (2)
- Sociální geografie (program PřF, N-GK) (2)
- Učitelství geografie a kartografie pro střední školy (program PřF, M-GR)
- Učitelství geografie a kartografie pro střední školy (program PřF, N-GK)
- Učitelství geografie a kartografie pro střední školy (program PřF, N-SS)
- Učitelství chemie pro střední školy (program PřF, M-CH)
- Cíle předmětu
- Hlavní cíle:
komunikace na odborné téma;
porozumění a analýza složitějších autentických odborných textů;
porozumění odborným projevům rodilých mluvčí;
formulace hlavní myšlenky textu a shrnutí, popis procesu, systému, příčiny a následku, interpretace grafu;
prezentace na odborné téma;
osvojení odborné terminologie;
prohloubení gramatiky v nových přírodovědných kontextech; - Osnova
- FRESH WATER:
- Water on the Ground
- Water in the Ground
- OCEAN WATER:
- The bottom of the ocean
- Properties of ocean water
- The circulation of ocean water
- Presentations on water bodies and travel experience
- Literatura
- Advanced English Grammar, Murphy
- PETERS, Sarah a Tomáš GRÁF. Cvičebnice anglické gramatiky. Vydání 1. [Praha]: Polyglot, 1993, 359 stran. info
- Metody hodnocení
- Výuka zakončena zápočtem. Podmínky k dosažení: zápočtový test (60% úspěšnost), prezentace, dva dílčí testy, domácí úkoly, 80% aktivní přítomnost ve výuce a uložení odpovědníků na terminologii - viz osnova.
- Navazující předměty
- Informace učitele
- https://is.muni.cz/auth/el/1431/podzim2008/JAZ03/ENGLISH_FOR_EARTH_SCIENCE.qwarp
Fariel, R. - Hinds, R. - Berey,D.: Earth Science, Addison-Wesley 1987 High school textbook - available in the faculty library and in lessons.This textbook is used in our face to face sessions and it is available both in Earth Science study room and library.
Strahler, A.: Introducing Physical Geography, John Wiley & Sons, Inc. 2003 http:www.wiley.com/college/strahler/
Plummer, Ch. - McGeary, D. - Carlson, D.: Physical Geology: Earth Revealed, The McGraw-Hill Companies 2001 University Textbook. On-line Updated 8th Edition: http://www.mhhe.com/earthsci/geology/plummer/student_index.mhtml
British Geological Survey: http://www.bgs.ac.uk/
US Geological Survey: http://www.usgs.gov
http://www.nationalgeographic.com
http://www.nasagov.com
http://www.nature.com
GRAMATIKA
English Grammar in Use, R. Murphy, CUP, 1995
Collins COBUILD English Grammar, Collins, 1992
Cvičebnice anglické gramatiky, Sarah Peters - Tomáš Gráf, Polyglot 1993;
Effective presentation, J. Comfort, OUP 1995
Giving presentations, M. Ellis, N. O'Driscoll, Longman, 1997
Key Words in Science and Technology, Bill Mascull, Cobuild 1997
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2008, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/sci/podzim2008/JAZ03