FI:PV161 Elektronická podpora výuky - Informace o předmětu
PV161 Elektronická podpora výuky
Fakulta informatikyjaro 2008
Předmět se v období jaro 2008 nevypisuje.
- Rozsah
- 2/2. 4 kr. (plus ukončení). Doporučované ukončení: k. Jiná možná ukončení: z.
- Vyučující
- MgA. Radovan Hakl (přednášející), RNDr. Jaroslav Pelikán, Ph.D. (zástupce)
prof. PhDr. Josef Maňák, CSc. (přednášející) - Garance
- prof. RNDr. Václav Matyáš, M.Sc., Ph.D.
Katedra počítačových systémů a komunikací – Fakulta informatiky
Kontaktní osoba: MgA. Radovan Hakl - Rozvrh
- Po 18:00–19:50 B410, St 8:00–9:50 B003
- Předpoklady
- SOUHLAS
Předpokladem je písemné vyjádření k tématu Vlastní představa e-Learningu, Vlastní zkušenost s jednotlivými moduly distančního vzdělávání. Vhodné je mít základní povědomí o pravidlech mediálni komunikace, pro dokumenty a jejich přípravu získané například v předmětu PB029 Elektronická příprava dokumentů nebo PV123 Základy vizuální komunikace. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 30 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/30, pouze zareg.: 0/30, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/30 - Mateřské obory/plány
- předmět má 37 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je rozvíjení Modus operandi pojmu e-Learning, rozvíjení komunikačních a pedagogických principů osobnosti, definování a řešení problémů efektivního samostudia. Studenti si vyhledají s pomocí pedagoga vhodné partnery, kteří jim mohou vytvořit tým na tvorbu jednoduchého výukového multimediálního materiálu./ FAVU, FSS, FF, UTKO / Komunikace se uskutečňuje na hyperdisciplinární bázi a zahrnuje partnery s výtvarným, pedagogickým, žurnalistickým, televizním a managerským /producentským/ cítěním, tedy studenty vyznačující se odlišnými vědomostmi a zručnostmi. Předpokládá se virtuální komunikace - týmoví partneři nemusí být fyzicky přítomni, frekventanti si formují síť spolutvůrců a komunikace probíhá přes WEB. Při klausulních setkáních je nutno elektronické příspěvky obhájit před týmem a s pedagogem vyhodnotit přínos pro vznikající výukový materiál.Každý z účastníků si postupně tvoří vlastní knihovnu, galerii obrázků a archiv filmových vstupů.
- Osnova
- Podstata vícesmyslového přijímání informace v učebním procesu. Princip e-Learningu (fuzzy logické myšlení, imaginativní myšlení a vyjadřování, metody sdílení a předávání informací, jejich chápání, uvádění do souvislostí a využití, implementace do výukového materiálu). Kreativní zdroje (informační sítě, informační databázové systémy, jejich odlišení a možnosti čerpání, audiovizuální prostředky, text, fotografie, kresba, DTP,zvuk, digitální film, animace). Tvorba výukového elektronického dílka (námět,scénář, storyboard, produkce a editace). Nelineární interaktivní výukové materiály (podpora kombinačního a strategického myšlení, paměti, prohlubování vědomostí, postřehu a vnímavosti, pracovních návyků a systematičnosti). Výukový materiál jako příběh (popis děje, personifikace na vypravěče, zápletka, peripetie, katarze, časový plán, vlastní hodnocení slabých a silných stránek, doplňující cvičení, přínos a způsob šíření výukového dílka). Podpora standardů (AVI, Wav, MIDI, MPEG, Quick Time, MP3, Real Player, Windows Media Player, Flash, Premiere a další).
- Metody hodnocení
- Závěrečné hodnocení je prováděno zejména na základě výsledného výukového materiálu a vyhodnocení přínosů pro materiály celého týmu. Součástí výuky jsou studijní projekce.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2008, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fi/jaro2008/PV161