SPUAJ002 Academic writing for LD 2

Pan-university studies
Spring 2018
Extent and Intensity
1/1/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Jana Kollárová (lecturer)
Mgr. Markéta Oplatková Plocková (lecturer)
Guaranteed by
PhDr. Petr Peňáz
Support Centre for Students with Special Needs
Contact Person: Mgr. Ilja Rajdová
Supplier department: Support Centre for Students with Special Needs
Prerequisites (in Czech)
SOUHLAS
Před zapsáním kurzu je doporučeno absolvovat předmět SPUAJ001.
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
The capacity limit for the course is 8 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/8, only registered: 0/8, only registered with preference (fields directly associated with the programme): 0/8
Course objectives (in Czech)
Cílem kurzu je pomoci studentům se specifickými poruchami učení osvojit si dovednosti a strategie, které jim umožní lépe zvládat psaní textů v akademické angličtině. Studenti budou analyzovat typické příklady akademických textů (na úrovni stavby textu, odstavce i věty) a texty budou také sami konstruovat. V neposlední řadě se seznámí s technikami revize textu a možnostmi spolupráce se spolužáky (peer review).
Syllabus (in Czech)
  • Unit 1: Strategie psaní, psaní za různým účelem, internetové zdroje
  • Unit 2: Osnova psaného textu, úvod, hlavní stať, závěr, uspořádání odstavců, spojovací výrazy a znamení
  • Unit 3: Struktura odstavce z pohledu psaní, rozpracování odstavců osnovy, propojení odstavců
  • Unit 4: Formální styl a jeho znaky, formální psaní, gramatické struktury a fráze ve formálním stylu
  • Unit 5: Charakteristické rysy finálního odborného textu, korektury/kontrola, vzájemné hodnocení (peer review)
Literature
    recommended literature
  • FOLSE, Keith S., Elena Vestri SOLOMON and David CLABEAUX. Great writing. From great paragraphs to great essays. Third edition. Boston: Heinle Cengage Learning, 2015, xv, 248. ISBN 9781285750613. info
  • LANGAN, John. College writing skills with readings. Ninth edition. New York, N.Y.: McGraw-Hill, 2014, xxx, 770. ISBN 9780078036279. info
  • FOLSE, Keith S., April MUCHMORE-VOKOUN and Elena Vestri SOLOMON. Great writing. Great essays. Fourth edition. Boston: Heinle Cengage Learning, 2014, xv, 210. ISBN 9781285750620. info
  • FOLSE, Keith S., April MUCHMORE-VOKOUN and Elena Vestri SOLOMON. Great writing. Great paragraphs. Fourth edition. Boston: Heinle Cengage Learning, 2014, xvi, 302. ISBN 9781285750606. info
  • BOUCHARD, Margaret. Comprehension strategies for English language learners : 30 research-based reading strategies that help students read, understand, and really learn content from their textbooks and other nonfiction materials. New York: Scholastic, 2005, 128 stran. ISBN 0439554284. info
Teaching methods (in Czech)
interaktivní jazykový seminář
Assessment methods (in Czech)
Požadavky k zápočtu: docházka, aktivní práce v semináři, písemná práce (sestavení textu v akademické angličtině).
Language of instruction
English
Further comments (probably available only in Czech)
The course is taught: every week.
Information on course enrolment limitations: V období Jaro 2017 předmět nelze zapsat
The course is also listed under the following terms Spring 2017, Autumn 2017, Autumn 2022.
  • Enrolment Statistics (Spring 2018, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/cus/apring2018/SPUAJ002