ESF:PEHSEM Hlavní směry ek. myšlení - Informace o předmětu
PEHSEM Hlavní směry ekonomického myšlení
Ekonomicko-správní fakultapodzim 2004
- Rozsah
- 2/0/0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- prof. PhDr. Kamil Fuchs, CSc. (přednášející)
- Garance
- prof. PhDr. Kamil Fuchs, CSc.
Katedra ekonomie – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Lydie Pravdová - Rozvrh
- Út 11:05–12:45 P104
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 69 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/69, pouze zareg.: 0/69, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/69
Jiné omezení: max. 20 cizích studentů; cvičení pouze pro studenty ESF - Mateřské obory/plány
- Regionální rozvoj a správa (program ESF, M-HPS)
- Cíle předmětu
- Hlavní směry ekonomického myšlení (PEHSEM) Předmět podává ucelený výklad vývoje ekonomického myšlení do konce 19. století, s důrazem na proces zrodu a vývoje ekonomie. Cílem je vytvořit komplexní předpoklady pro pochopení základních souvislostí vývoje ekonomie, porozumění obsahu základních mezníků jako východiska pro pochopení proměn teorie ve 20. století. Základní okruhy předmětu tvoří: charakteristika a hlavní znaky ekonomického myšlení do nástupu klasické školy s důrazem na objasnění hospodářských a teoretických aspektů vývoje ekonomického myšlení. Obecná charakteristika učení klasické školy a klíčové postavení A. Smitha v procesu zrodu ekonomické vědy. Příčiny diferenciace v učení klasické školy. Hlavní směry kritiky v polovině 19. století a vznik alternativních ekonomických teorií. Vztah otevřených problémů učení klasické školy a marginalistické revoluce. Teorie mezní užitečnosti rakouské školy. Charakteristika a teoretický přínos neoklasicismu. Formování českého ekonomického myšlení 19. století. Forma zkoušky: písemná a ústní.
- Literatura
- Metody hodnocení
- Zkouška písemná a ústní
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2004, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/econ/podzim2004/PEHSEM