ESF:PHKVAZ Kvalita zboží - Informace o předmětu
PHKVAZ Kvalita zboží
Ekonomicko-správní fakultapodzim 2005
- Rozsah
- 2/0/0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. Ing. et Ing. Miroslav Nováček
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Dana Krejčí - Rozvrh
- St 7:40–9:15 P101
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Podnikové hospodářství (program ESF, M-EKM)
- Podnikové hospodářství (program ESF, N-EKM)
- Cíle předmětu
- Kvalita zboí (PHKVAZ) Kvalita výrobku či sluby nabývá stále větího významu jako konkurenční faktor v boji o získání zákazníka. Cílem předmětu je tedy seznámit studenty s nejnovějími poznatky v oblasti řízení kvality, s komplexním pohledem na obsah pojmu kvalita zboí, s metodami a technikami analýzy a zlepování, případně zajiování kvality výrobků a slueb. Vzhledem k současnému vývoji mezinárodní spolupráce a obchodu i vzhledem k plánovanému vstupu České republiky do Evropské unie bude nastíněna problematika globálního vývoje pojetí kvality a zaměření Evropské politiky kvality. Bude představen institucionální rámec řízení kvality včetně legislativy a základní prvky ochrany spotřebitele. Forma zkouky: písemná a ústní
- Osnova
- 1. Kvalita zboí historie a základní pojmy 2. Management kvality, systémy řízení kvality 3. Metody a techniky řízení kvality 4. Zajitění kvality v procesu zásobování a prodeje 5. Zboíznalectví, měření a hodnocení kvality zboí ve zboíznalectví, působení vlivů na zboí, ochrana zboí, kvalita a obchodní sortiment 6. Zboíznalectví vybraných sortimentních skupin a podskupin výrobky část I. 7. Zboíznalectví vybraných sortimentních skupin a podskupin výrobky část II. 8. Zboíznalectví vybraných sortimentních skupin a podskupin výrobky část III. 9. Systém ochrany spotřebitele, historický vývoj ochrany spotřebitele, systém ochrany spotřebitele v Evropské unii, v ČR a ve světě, Koncepce spotřebitelské politiky na léta 2001 2005 10. Realizátoři spotřebitelské politiky, Mezinárodní spotřebitelské organizace 11. Legislativní rámec kvality zboí a ochrany spotřebitele část I. 12. Legislativní rámec kvality zboí a ochrany spotřebitele část II. 13. Legislativní rámec kvality zboí a ochrany spotřebitele část III.
- Literatura
- KLAPALOVÁ, Alena. Kvalita zboží. první. Brno: Masarykova univerzita, 2004, 119 s. ISBN 80-210-3458-0. info
- VEBER, Jaromír. Řízení jakosti a ochrana spotřebitele. první. Praha: Grada Publishing, 2002, 163 s. ISBN 80-247-0194-4. info
- Metody hodnocení
- ústní zkouška
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/econ/podzim2005/PHKVAZ