ESF:KHMAKVA Quality Management - Course Information
KHMAKVA Quality Management
Faculty of Economics and AdministrationSpring 2007
- Extent and Intensity
- 0/0. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D.
Department of Business Management – Faculty of Economics and Administration
Contact Person: Dana Krejčí - Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Course objectives (in Czech)
- Základním cílem předmětu je přiblížení fungování managementu kvality v podnikové a organizační praxi a osvojení si pojmů, metod a technik, které management kvality nabízí. Cílem je také zvýšit porozumění studentů pro komplexnost fungování podniku/organizace z úhlu pohledu managementu kvality, tj. poukázat na význam pojmu podnik/organizace jako systém a podnik/organizace jako součást vnějšího prostředí prostřednictvím poznatků z managementu kvality. V rámci kurzu získají studenti rámcový přehled poznatků z různých oblastí řízení kvality od historického vývoje názorů vnímání kvality, přes vybrané okruhy managementu kvality v podnicích týkajících se předvýrobních, výrobních i povýrobních etap, základy zbožíznalectví na příkladu vybraných sortimentních skupin až po oblast ochrany spotřebitele v ČR a ve světě včetně legislativy zaměřené na kvalitu zboží. Absolvent kurzu by měl být schopen orientovat se v mikro i makropodnikových či organizačních aspektech a vzájemných souvislostech řízení kvality, vědět, které instituce a kterými otázkami managementu kvality se zabývají. Vedle výrobních podniků bude pozornost věnována také otázkám řízení kvality, se kterými se setkávají i obchodní podniky včetně podniků služeb i organizací neziskového charakteru.
- Syllabus (in Czech)
- 1. Produkt jako předmět směny a management kvality 2. Management kvality – základní pojmy a historický vývoj 3. Procesní přístup v managementu kvality 4. Řízení procesů a ekonomické souvislosti v managementu kvality 5. ISO 9000:2000 jako systém managementu kvality 6. Odvětvové systémy a přístupy managementu kvality 7. Total Quality Management, Model EFQM Excellence, Malcolm Baldrige a metoda Balanced ScoreCard v managementu kvality 8. Metody a techniky používané v managementu kvality 9. Metody měření spokojenosti zákazníka 10. Institucionální rámec managementu kvality 11. Systém ochrany zákazníka a spotřebitele v EU a ve světě 12. Systém ochrany zákazníka a spotřebitele v ČR 13. Legislativa a management kvality
- Literature
- KLAPALOVÁ, Alena. Kvalita zboží (Qality of Goods). první. Brno: Masarykova univerzita, 2004, 119 pp. ISBN 80-210-3458-0. info
- Assessment methods (in Czech)
- Studium je založeno na několika málo hodinách přednášek, které jsou spolu s tutoriály zaměřené na doplnění nejnovějších poznatků z daného okruhu témat a aktivní práci studentů, týkající se jednak prezentace práce a jednak vybraného problému. Příprava na tutoriály vyžaduje předchozí nastudování vstupních informací k tématu formou samostudia. V průběhu semestru budou na webových stránkách kurzu na on-line studiu CDCV uveřejněny autokorekční cvičení, které slouží jako příprava ke zkoušce. Zkouška probíhá formou testu s kombinací 20 otázek jednak s nabídnutými variantami odpovědí (jedna odpověď správná) a otázek, kde odpověď vyžaduje doplnění v textu. Součásti celkového hodnocení je zpracování dvou prací opravovaných tutorem (POT) na vybrané téma.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Study Materials
The course is taught annually.
The course is taught: in blocks.
Note related to how often the course is taught: 20 hodin.
- Enrolment Statistics (Spring 2007, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/econ/spring2007/KHMAKVA