ESF:PHMAEU Marketing in the EU - Course Information
PHMAEU Marketing in the EU
Faculty of Economics and AdministrationSpring 2007
- Extent and Intensity
- 0/2/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D. (seminar tutor)
- Guaranteed by
- doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D.
Department of Business Management – Faculty of Economics and Administration
Contact Person: Dana Krejčí - Timetable of Seminar Groups
- PHMAEU/1: Wed 12:50–14:30 VT206, A. Klapalová
PHMAEU/2: Wed 8:30–10:05 VT203, A. Klapalová
PHMAEU/3: Wed 14:35–16:15 VT105, A. Klapalová
PHMAEU/4: Fri 7:40–9:15 VT105, A. Klapalová
PHMAEU/5: Wed 16:20–17:55 VT105, A. Klapalová - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 62 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/62, only registered: 0/62, only registered with preference (fields directly associated with the programme): 0/62 - fields of study / plans the course is directly associated with
- Business Management (programme ESF, M-EKM)
- Course objectives (in Czech)
- Podnikatelské prostředí Evropské unie je vysoce konkurenční a mnoho aspektů podnikání je usměrňováno a regulováno v rámci jednotné politiky integrovaných zemí. Na druhé straně – i přes nesporný vliv globalizace a integrace – se podnikatel setkává s řadou různých národních, regionálních a lokálních specifik, které významně ovlivňují podnikatelskou činnost. Předmět je zaměřen na rozvíjení základních marketingových dovedností manažerů a pracovníků podniků vyvíjejících svou činnost v mezinárodním prostředí. Základním cílem předmětu je přiblížení si specifik marketingu na trhu EU, osvojení si různých technik marketingového managementu v mezinárodním prostředí a upozornění na zvláštnosti použití marketingových metod, technik či nástrojů, které je nutné adaptovat na odlišné podmínky té-které členské země EU, vyplývající buď z kulturních rozdílů, jiné legislativy, případně dalších odlišností prostředí. Cílem je také poukázat na nezbytnou schopnost každého marketéra pohybujícího se na zahraničním trhu, dívat se na svět v mnohem širších dimenzích a hledat příležitosti a zaznamenat ohrožení v oblastech, které na domácím trhu (zatím) neexistují anebo nepůsobí.
- Syllabus (in Czech)
- 1 Úvod do problematiky Marketingu v EU 2 Prostředí Evropské unie 3 Kulturní prostředí EU 4 Kulturní prostředí EU 5 Kultura a chování zákazníků 6 Mezinárodní marketingový výzkum a MIS 7 Marketingové strategie na trhu EU 8 Segmentace a positioning na trhu EU 9 Marketingové pojetí produktu a EU 10 Marketingové pojetí ceny v EU 11 Marketingová distribuce na trzích EU 12 Marketingová komunikace v EU 13 Veletrhy a výstavy v EU
- Literature
- SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing pro evropský trh. 1. vyd. Praha: Grada, 2003, 272 s. ISBN 8024704226. info
- KLAPALOVÁ, Alena. Marketing v Evropské unii (Marketing in the European Union). první. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2003, 111 pp. ISBN 80-210-3072-0. info
- Assessment methods (in Czech)
- Semináře probíhají pravidelně v jednotlivých týdnech semestru. Předmět je ukončen formou testu na konci semestru a prezentace a obhajoby seminární práce v průběhu druhé poloviny semestru.
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- Study Materials
The course is taught annually.
- Enrolment Statistics (Spring 2007, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/econ/spring2007/PHMAEU