ESF:BPH_PSEK Psychologie pro ekonomy - Informace o předmětu
BPH_PSEK Psychologie pro ekonomy
Ekonomicko-správní fakultajaro 2019
- Rozsah
- 2/2/0. 8 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mag. Dr. Eva Born (přednášející)
Univ.-Prof. Mag. Dr. Rainer Born (přednášející)
Mgr. et Mgr. Tomáš Ondráček, Ph.D. (přednášející)
Mag. Dr. Eva Born (cvičící)
Mgr. et Mgr. Tomáš Ondráček, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Jan Štěpánek (cvičící) - Garance
- Mag. Dr. Eva Born
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Vlasta Radová
Dodavatelské pracoviště: Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta - Rozvrh
- Po 12:00–13:50 P101
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
BPH_PSEK/02: St 8:00–9:50 S301, E. Born, T. Ondráček
BPH_PSEK/03: Po 8:00–9:50 S301, E. Born, T. Ondráček, J. Štěpánek
BPH_PSEK/04: Po 10:00–11:50 S301, E. Born, T. Ondráček
BPH_PSEK/05: St 10:00–11:50 S301, E. Born, T. Ondráček
BPH_PSEK/06: Út 14:00–15:50 S301, E. Born, T. Ondráček - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 190 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 1/190, pouze zareg.: 0/190, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/190 - Mateřské obory/plány
- Podniková ekonomika a management (program ESF, B-EKM)
- Podniková ekonomika a management (program ESF, M-EKM)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit studenty se základními pojmy a koncepty v psychologii, resp. v oblasti organizačního chování a zároveň jim ukázat jejich aplikování v rámci organizační a manažerské praxe.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- reprodukovat hlavní otázky z oblasti psychologie a organizačního chování;
- určit (stručně popsat, co znamenají) základní psychologické pojmy resp. pojmy z oblasti organizačního chování;
- popsat vybrané problémy psychologie a organizačního chování;
- popsat tyto problémy na praktických příkladech;
- popsat a porovnat navržená možná řešení těchto problémů. - Osnova
- 1. Úvod
- - základy, metody, cíle a výzvy
- - dovednosti, role, aktivity, chování, Well-Being (spokojenost), prostředí
- 2. Diverzita v organizacích
- - diverzita, úrovně diverzity, demografické charakteristiky, biografické charakteristiky, další rozlišující charakteristiky
- - diskriminace, nebezpečí stereotypů
- 3. Postoje a pracovní spokojenost
- - postoje, spokojenost, zapojenost
- 4. Emoce a nálady
- - základní emoce, morální emoce, afekty, funkce emocí, zdroje emocí a nálad
- - emocionální inteligence, emocionální regulace
- 5. Osobnost a hodnoty
- - The Big Five test osobnosti, Core Self-Evaluations, sebepozorování, proaktivní osobnost
- - hodnoty
- 6. Vnímání a individuální rozhodování
- - vnímání, faktory ovliňující vnímání
- - atribuční teorie, zkratky
- - rozhodování, kreativita, inovace
- 7. Koncepty motivace
- - hierarchická teorie potřeb, dvou-faktorová teorie, McClellandova teorie potřeb, teorie stanovování cílů, teorie sebe-účinnosti, teorie posilování, teorie očekávání
- - pracovní závazky
- 8. Motivace
- - pracovní dohoda, návrh práce
- - odměny, benefity coby motivace
- Literatura
- povinná literatura
- Reader (k dispozici na začátku semestru)
- ROBBINS, Stephen P. a Tim JUDGE. Organizational behavior. 17 global edition. Boston: Pearson, 2017, 739 stran. ISBN 9781292146348. info
- doporučená literatura
- HELUS, Zdeněk. Úvod do psychologie. 2011. ISBN 978-80-247-3037-0. info
- EYSENCK, Michael W. a Mark T. KEANE. Kognitivní psychologie. Translated by Miroslav Filip. Vyd. 1. Praha: Academia, 2008, 748 s. ISBN 9788020015594. info
- ATKINSON, Rita L. Psychologie. Translated by Erik Herman - Miroslav Petržela - Dagmar Brejlová. 2., aktualiz. vyd., v Portá. Praha: Portál, 2003, xxiii, 751. ISBN 8071786403. info
- Výukové metody
- Předmět je vyučován formou přednášek a seminářů. V průběhu semestru studenti ve dvojici zpracovávají dvě seminární práce s cílem shrnout, zhodnotit a aplikovat poznatky z odborného textu. Seminář probíhá formou aktivních metod výuky: diskuse, zpětná vazba, modelové situace, hraní rolí.
- Metody hodnocení
- Zpracování dvou seminárních prací ve dvojicích. Splnění úkolů zadaných na seminářích včetně povinné účasti je podmínkou účasti na závěrečné zkoušce.
Závěrečný písemný test s časovým limitem 90 minut. Test je hodnocen klasifikační stupnicí A až F.
Jakékoli opisování, zaznamenávání nebo vynášení testů, používání nedovolených pomůcek jakož i komunikačních prostředků nebo jiné narušování objektivity zkoušky (zápočtu) bude považováno za nesplnění podmínek k ukončení předmětu a za hrubé porušení studijních předpisů. Následkem toho uzavře vyučující zkoušku (zápočet) hodnocením v ISu známkou "F" a děkan zahájí disciplinární řízení, jehož výsledkem může být až ukončení studia. - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Statistika zápisu (jaro 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/econ/jaro2019/BPH_PSEK