CORE129 Základy marketingu

Ekonomicko-správní fakulta
jaro 2025
Rozsah
1/1/0. 3 kr. Ukončení: k.
Vyučováno kontaktně
Vyučující
doc. Ing. Ondřej Částek, Ph.D. (přednášející)
Ing. Renata Čuhlová, Ph.D., BA (Hons) (přednášející)
Ing. Ladislava Kuchynková, Ph.D. (přednášející)
Garance
Ing. Renata Čuhlová, Ph.D., BA (Hons)
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Ing. Marie Hladká, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Ekonomicko-správní fakulta
Předpoklady
!FAKULTA(ESF) && !TYP_STUDIA(ND) && (!FORMA(C) || !FORMA(K) || !FORMA(D) || !FORMA(R) || !FORMA(Z))
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 26/40, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/40
Cíle předmětu
Cílem předmětu je poskytnout základní povědomí o marketingových strategiích, procesech a nástrojích, které je možné uplatnit v různých oblastech profesního i osobního života. Předmět klade důraz na praktické příklady, které umožní studentům osvojit si aplikaci těchto konceptů v reálném prostředí.
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu schopen:
- vysvětlit význam marketingu pro firmy, organizace i jednotlivce.
- aplikovat marketingový mix na konkrétní produkty nebo služby.
- identifikovat klíčové faktory ovlivňující marketingové rozhodování.
- aplikovat poznatky o spotřebitelském chování v marketingových strategiích.
- identifikovat cílové segmenty trhu a vytvořit a použít profil cílového zákazníka.
- vysvětlit význam značky a brandingu pro firmy i jednotlivce.
- aplikovat etické principy v marketingu.
- pochopit význam společenské odpovědnosti firem a její integrace do marketingových strategií.
Osnova
  • 1. Začínáme s marketingem
  • 2. Marketingový mix
  • 3. Marketingové prostředí - faktory a trendy, které mění hru
  • 4. Spotřebitelské chování aneb co nás motivuje k nákupu
  • 5. Jak cílit na správné zákazníky (STP a persona)
  • 6. Získání cenných informací marketingovým výzkumem
  • 7. Branding a umění budování silné značky
  • 8. Marketingová komunikace
  • 9. Využití online světa prostřednictvím digitálního marketingu
  • 10. Etické a právní aspekty marketingu
Literatura
    doporučená literatura
  • Jak na marketingovou komunikaci. Edited by Miroslav Karlíček. 1. elektronické vydání. Grada, 2023, 1 online. ISBN 9788027150137. URL info
  • VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. 5., rozšířené a aktualiz. Praha: Grada Publishing, 2023, 360 stran. ISBN 9788027136544. URL info
  • JAKUBÍKOVÁ, Dagmar a Petr JANEČEK. Strategický marketing : strategie a trendy. 3. přepracované a rozší. Praha: Grada Publishing, 2023, 428 stran. ISBN 9788027137220. URL info
Výukové metody
Výuka bude probíhat ve 12 prakticky orientovaných lekcích, které budou kombinovat výklad teorie s ukázkami, diskusemi, cvičeními a případovými studiemi. Ke každé přednášce bude k dispozici kvíz v IS MU, který umožní studentů ověřit si pochopení probíraných témat.
Metody hodnocení
Předmět je ukončen kolokviem, v podobě prakticky orientovaného testu.
Náhradní absolvování
Na studenty, kteří jsou na zahraničním pobytu v~rámci Erasmu, se nevztahují žádné prezenční povinnosti a mohou přímo přistoupit ke zkoušce.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/econ/jaro2025/CORE129