CORE129 The basics of marketing

Faculty of Economics and Administration
Spring 2025
Extent and Intensity
1/1/0. 3 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
In-person direct teaching
Teacher(s)
Ing. Renata Čuhlová, Ph.D., BA (Hons) (lecturer)
Guaranteed by
Ing. Renata Čuhlová, Ph.D., BA (Hons)
Department of Business Management – Faculty of Economics and Administration
Contact Person: Ing. Marie Hladká, Ph.D.
Supplier department: Department of Business Management – Faculty of Economics and Administration
Prerequisites (in Czech)
!FAKULTA(ESF) && !TYP_STUDIA(ND) && (!FORMA(C) || !FORMA(K) || !FORMA(D) || !FORMA(R) || !FORMA(Z))
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
The capacity limit for the course is 40 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/40, only registered: 26/40, only registered with preference (fields directly associated with the programme): 0/40
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je poskytnout základní povědomí o marketingových strategiích, procesech a nástrojích, které je možné uplatnit v různých oblastech profesního i osobního života. Předmět klade důraz na praktické příklady, které umožní studentům osvojit si aplikaci těchto konceptů v reálném prostředí.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen:
- vysvětlit význam marketingu pro firmy, organizace i jednotlivce.
- aplikovat marketingový mix na konkrétní produkty nebo služby.
- identifikovat klíčové faktory ovlivňující marketingové rozhodování.
- aplikovat poznatky o spotřebitelském chování v marketingových strategiích.
- identifikovat cílové segmenty trhu a vytvořit a použít profil cílového zákazníka.
- vysvětlit význam značky a brandingu pro firmy i jednotlivce.
- aplikovat etické principy v marketingu.
- pochopit význam společenské odpovědnosti firem a její integrace do marketingových strategií.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Začínáme s marketingem
  • 2. Marketingový mix
  • 3. Marketingové prostředí - faktory a trendy, které mění hru
  • 4. Spotřebitelské chování aneb co nás motivuje k nákupu
  • 5. Jak cílit na správné zákazníky (STP a persona)
  • 6. Získání cenných informací marketingovým výzkumem
  • 7. Branding a umění budování silné značky
  • 8. Marketingová komunikace
  • 9. Využití online světa prostřednictvím digitálního marketingu
  • 10. Etické a právní aspekty marketingu
Literature
    recommended literature
  • Jak na marketingovou komunikaci. Edited by Miroslav Karlíček. 1. elektronické vydání. Grada, 2023, 1 online. ISBN 9788027150137. URL info
  • VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. 5., rozšířené a aktualiz. Praha: Grada Publishing, 2023, 360 stran. ISBN 9788027136544. URL info
  • JAKUBÍKOVÁ, Dagmar and Petr JANEČEK. Strategický marketing : strategie a trendy. 3. přepracované a rozší. Praha: Grada Publishing, 2023, 428 stran. ISBN 9788027137220. URL info
Teaching methods (in Czech)
Výuka bude probíhat ve 12 prakticky orientovaných lekcích, které budou kombinovat výklad teorie s ukázkami, diskusemi, cvičeními a případovými studiemi. Ke každé přednášce bude k dispozici kvíz v IS MU, který umožní studentů ověřit si pochopení probíraných témat.
Assessment methods (in Czech)
Předmět je ukončen kolokviem, v podobě prakticky orientovaného testu.
Náhradní absolvování (in Czech)
Na studenty, kteří jsou na zahraničním pobytu v~rámci Erasmu, se nevztahují žádné prezenční povinnosti a mohou přímo přistoupit ke zkoušce.
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course is taught annually.
The course is taught: every week.

  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/econ/spring2025/CORE129